Societat

El Centre d’Estudis Porcins millorarà la seva bioseguretat per impulsar la recerca en el sector porcí

El Centre d’Estudis Porcins millorarà la seva bioseguretat per impulsar la recerca en el sector porcí

El Centre d’Estudis Porcins (CEP) farà un pas endavant en la seva capacitat d’experimentació i recerca amb l’adequació del seu biomòdul a un nivell de bioseguretat animal 2. Aquesta millora, que es durà a terme en els pròxims mesos, permetrà equipar les instal·lacions amb sistemes de seguretat biològica i tractament d’aire, essencials per a l’estudi de noves solucions per al sector porcí.

Actualment, el CEP compta amb un biomòdul destinat a la investigació porcina, que inclou dos corrals, una sala per a intervencions i un Sistema d’Accés Estèril (SAS) per garantir la seguretat de les persones i els materials. Amb aquesta adequació, les instal·lacions compliran els requisits de bioseguretat necessaris per desenvolupar estudis especialitzats, ja sol·licitats per diverses entitats del sector.

Aquesta iniciativa coincideix amb la celebració del 25è aniversari del Centre d’Estudis Porcins i referma el seu paper com a referent en recerca i innovació tecnològica en l’àmbit porcí.

TerritoriTorrelameu · Noguera
Més notícies de Torrelameu →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist
Societat

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Laura Quintana · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.