Esports

El Circuit de Bellpuig torna a ser viable econòmicament

El Circuit de Catalunya de Bellpuig acollirà aquest cap de setmana el Campionat d’Espanya de motocròs, el vint-i-cinquè en els 26 anys de vida del traçat i el segon que allotja de forma consecutiva després de reprendre l’activitat el 2014. Després de l’aturada de gairebé quatre anys per motius econòmics, que va obligar a renunciar tant al Mundial com a l’Estatal de l’especialitat, la instal·lació de l’Urgell «ja és viable econòmicament», tal com va confirmar ahir el secretari general d’Esports de la Generalitat, Ivan Tibau, durant l’acte de presentació de la prova que va tenir lloc ahir a la Diputació.

«Després de la situació tan crítica en la qual estava el circuit, amb deutes molt importants, ho hem pogut reconduir», va destacar Tibau, que va obrir una porta a proves de major rellevància. «No ens tanquem a acollir proves de més nivell, com el Mundial, però cal anar pas a pas. No podem caure en els mateixos errors del passat. La situació de la Generalitat continua sent crítica i quan l’economia ho permeti, llavors es podrà aspirar al Mundial, i espero que sigui aviat perquè aquest circuit s’ho mereix», va sentenciar.

Joan Reñé, president de la Diputació i que va ser clau en el seu dia per reflotar el traçat, es va congratular que la situació s’hagi pogut reconduir després d’una llarga aturada i prova d’això, va dir, «és que tornem a tenir una prova de gran nivell que, a més de l’aspecte esportiu, genera un gran impacte econòmic a la província».

En aquest sentit, el president del Moto Club Segre, Lluís Capdevila, va reconèixer que «és una satisfacció que un circuit que era difunt l’hem pogut posar de nou al lloc que es mereix», i va apuntar que l’objectiu de l’entitat és tornar a portar el Mundial ben aviat. «És un repte que tenim i pel qual persistirem, encara que sabem de la dificultat econòmica que això suposa», va indicar.

TerritoriBellpuig · Urgell
Més notícies de Bellpuig →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Jaume Ponsarnau: “Tàrrega és casa, és una part de mi que no canvia”
Entrevista

Jaume Ponsarnau: “Tàrrega és casa, és una part de mi que no canvia”

Vanesa Ortega · 16 set. 2026
El Club Esportiu Alba activa una campanya de micromecenatge pels Jocs Special Olympics 2026
Esports

El Club Esportiu Alba activa una campanya de micromecenatge pels Jocs Special Olympics 2026

Laura Quintana · 24 ag. 2026
Joan Fabregat, quatre estius formant part de la Lliga de Futbol Sala de Tàrrega des del voluntariat
Esports

Joan Fabregat, quatre estius formant part de la Lliga de Futbol Sala de Tàrrega des del voluntariat

Laura Quintana · 22 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.