L’AMPA del col·legi Maristes de Lleida ha promogut i finançat la instal·lació d’un planetari digital mòbil al pavelló del centre i que es pot visitar des d’ahir i fins divendres en horari lectiu.
Un grup de monitors impartiran cursos adaptats a totes les edats amb l’objectiu que aquest espai sigui una eina pedagògica i participativa per a tots els alumnes i familiars.
L’organització preveu que visitin el planetari més de 1.200 persones.
Algunes de les activitats que s’hi portaran a terme seran observacions nocturnes i diürnes, dos conferències i tres pel·lícules de temàtica astronòmica.
Les places són limitades en algunes d’aquestes sessions i, per aquest motiu, l’AMPA ha obert un formulari d’inscripció. El planetari mòbil és una cúpula gegant de quatre metres d’altura i 7,2 metres d’ample amb un aforament d’entre trenta i quaranta persones.
L’AMPA del col·legi agraeix a totes les famílies la participació i col·laboració per aconseguir tirar endavant aquest projecte, que és fruit de dos anys de treball.