Política

El Comú discrepa de la decisió de no municipalitzar la zona blava i la grua

El Comú discrepa de la decisió de no municipalitzar la zona blava i la grua

El tinent d’alcalde Sergi Talamonte, edil del Comú, va afirmar ahir que “no hi ha una decisió definitiva sobre no municipalitzar la zona blava”, amb la qual cosa va contradir la decisió anunciada per una portaveu de l’equip de govern de la Paeria dimecres passat, quan va informar que “la situació econòmica de l’ajuntament ho fa impossible a curt termini”.

En concret, va explicar que “després d’analitzar el cost que suposa la municipalització, més enllà del de personal, la xifra supera els tres milions d’euros, perquè, entre altres motius, caldria renovar bona part dels parquímetres” i va afirmar que “s’estudiarà quan acabi la concessió que s’ha de fer”, amb referència al nou concurs que es convocarà.

Talamonte va afirmar ahir que no “m’apressaria tant a donar per fet que no es municipalitzarà la zona blava” i que “el debat segueix obert”. Va assenyalar que “encara s’han de buscar altres alternatives” i va recordar que “el pacte de govern diu que estudiarem la possibilitat de remunicipalitzar la zona blava”. Aquesta és la primera discrepància pública entre els membres del govern tripartit des que es va constituir al juliol.

El debat va començar després que el comitè d’empresa d’Eysa –empresa que gestiona el servei de zona blava, grua i dipòsit– amenacés dimecres amb mobilitzacions si no es municipalitza el servei, recordant que dos dels tres actuals membres del govern, ERC i el Comú, “quan eren a l’oposició es van omplir la boca parlant de la municipalització dels serveis públics”. En canvi, l’altre membre de govern, Junts per Catalunya, que a més dirigeix ara l’àrea d’Urbanisme i Mobilitat, mai s’ha posicionat a favor de municipalitzar la zona blava.

El govern va traslladar al comitè d’empresa “que es revisarien els plecs de la concessió per garantir els drets laborals i la subrogació dels contractes”.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.