Cultura

El concert solidari de Las Migas recapta més de 5.000 euros

El concert solidari de Las Migas recapta més de 5.000 euros

Les 439 butaques del Casal Agramuntí d’Agramunt es van omplir de públic divendres a la nit amb el concert solidari de Las Migas en benefici del projecte PedRetina i del repte StargardtGo, amb el qual van recaptar més de 5.000 €. Una de les artistes que componen el grup és natural de la capital del Sió, la violinista Roser Loscos, motiu pel qual van decidir oferir aquesta actuació. Loscos va revelar sentir-se “molt contenta” de poder tocar a casa i “més encara per una causa solidària”.

La pediatra Margaret Creus, impulsora de PedRetina i StargardtGo, va destacar que activitats d’aquest tipus “ajuden a donar a conèixer les malalties degeneratives de retina de caràcter hereditari” alhora que “són una font de finançament”. Creus va explicar que l’objectiu final és la creació d’un centre de referència a Catalunya per a aquest tipus de malaltia i va afegir que “en aquest moment ja comptem amb professionals disposats” i tenen diversos convenis amb hospitals de Barcelona, malgrat que estan “pendents d’ultimar la implicació de l’Hospital Arnau de Vilanova i l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB) de Lleida”.

Las Migas està format per Bego Salazar, Marta Robles, Alicia Grillo i Roser Loscos. El seu últim àlbum, Vente conmigo, va ser nominat als premis Latin Grammy 2017.

TerritoriAgramunt · Urgell
Més notícies de Agramunt →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.