Política

El Consell del Segrià aprova un pressupost de 15,5 milions d’euros pel 2021

El Consell del Segrià aprova un pressupost de 15,5 milions d'euros pel 2021

El ple del Consell Comarcal del Segrià ha aprovat inicialment aquest dimarts el pressupost per l’any 2021, que ascendeix a 15,5 milions d’euros. Junts per Catalunya (JxCat) i Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) han donat suport als comptes, mentre que la resta de grups s’han abstingut. Així, en l’àmbit de serveis socials es destinen 3,8 milions i precisament en aquesta àrea s’augmenta la plantilla en dues persones. Mentre, s’ha previst una partida de de 85.000 euros per a equipaments i serveis per facilitar l’atenció i el confinament de persones sense llar, més de 42.000 euros per a ajuts d’urgència social i 45.000 més per a ajudes per a necessitats bàsiques d’infants i adolescents vulnerables.

En ensenyament, la partida que més creix és la destinada al pagament de beques menjador, amb un increment de 274.135 euros. El total de despeses previstes en l’àrea són 4,7 milions d’euros, que bàsicament es destinen al funcionament dels serveis de menjador i transport escolar. Mentre, en serveis generals, destaca la previsió d’inversions en la compra de nou material informàtic i mobiliari més ergonòmic destinat a facilitar el teletreball d’una forma eficaç i eficient.

En el cas de medi ambient, amb un pressupost de 4,6 milions d’euros, la principal partida és per als serveis de recollida de residus amb el sistema d’illes i de porta a porta, concretament 3,2 milions. L’increment més destacat ve donat per l’augment del pagament del cànon al Consorci de Residus de Catalunya i, en ingressos, es preveu un augment pel retorn de la recollida selectiva i del cànon de l’Agència de Residus de Catalunya. Gràcies a aquesta gestió, la recollida selectiva de la comarca, sense Lleida ciutat, ha passat d’un 20% del 2017, a un 60% aproximadament de mitjana amb els dos sistemes, al 2020.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.