Cultura

El Festival de Pasqua de Cervera programa catorze concerts en la seva 16a edició

El Festival de Pasqua de Cervera programa catorze concerts en la seva 16a edició

El Festival de Pasqua de Cervera arribarà aquesta Setmana Santa a la seva setzena edició amb una programació que inclou deu produccions musicals, catorze concerts –vuit de proximitat, cinc concerts de vespre i un concert escolar– i quatre activitats paral·leles, repartides en sis espais de la ciutat.

La presentació s’ha fet aquest dilluns a l’Auditori Municipal de Cervera amb la participació del director artístic del festival, Jordi Armengol; el paer en cap de Cervera, Jan Pomés; el regidor de Cultura, Ramon Augé; i la directora dels Serveis Territorials a Lleida del Departament de Cultura de la Generalitat, Montserrat Parra.

Abans de l’inici de l’acte, el Quartet Prysma ha ofert una breu actuació musical com a avanç de la programació d’enguany. La formació, integrada per músics vinculats a les Terres de Lleida, també participarà en el festival amb el concert Quilòmetre Zero, dedicat a compositors joves del territori

L’edició d’enguany s’articula al voltant de diverses commemoracions rellevants: la cloenda de l’Any Josep Cercós, amb la interpretació de la Simfonia núm. 3; el 150è aniversari del naixement de Pau Casals, reivindicat també en la seva faceta de compositor; el 275è aniversari de la mort de Domènec Terradellas, un dels grans operistes europeus del segle XVIII; i el centenari de la gran organista Montserrat Torrent, encara avui en actiu.

Segons ha explicat el director del festival, “la programació combina recuperacions patrimonials, repertori històric i creació contemporània, amb l’objectiu de posar en valor la música catalana i acostar-la al públic”. En aquest sentit, Montserrat Parra, assegura que Cervera és “la capital cultural de tot un territori i és important que tothom tingui accés a la cultura”.

Recuperacions i estrenes

El concert inaugural tindrà lloc el dissabte 28 de març a l’Església de Santa Maria amb l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida, dirigida per Xavier Pagès. El programa, titulat Música retrobada, inclourà dues obres recuperades: la Simfonia núm. 3 de Josep Cercós (1925-1989) i la primera audició del Poema per a orquestra de cambra d’Amadeu Cuscó (1876-1942).

La simfonia de Cercós, escrita el 1954, té una història singular: el compositor la va retirar després que fos considerada massa moderna en un concurs de l’època franquista. Segons s’explica, el manuscrit es va conservar gràcies al poeta Joan Brossa, que el va recuperar després que el mateix autor el llancés a una paperera.

Orgues, música antiga i patrimoni

Entre les propostes del festival també destaca el concert d’orgue a l’Església de Sant Agustí, amb l’organista Joan Seguí, titular de Santa Maria del Mar de Barcelona. El recital proposa un recorregut per la tradició organística vinculada al classicisme, i s’emmarca també en l’Any Montserrat Torrent.

El festival també inclourà el concert del Polifem Consort, dedicat al compositor barroc Domènec Terradellas (1713-1751), amb la participació del sopranista Rafael Quirant, especialista en repertori barroc i clàssic.

Proximitat i noves generacions

La programació manté també els concerts de proximitat, de format breu, que permeten al públic assistir a dues actuacions consecutives en espais diferents. Entre els participants hi haurà l’arpista i cantant Anna Amigó, amb un recital de cançons populars catalanes protagonitzades per figures femenines, i el violinista Joel Bardolet, que interpretarà la Sonata per a violí i piano de Pau Casals coincidint amb el 150è aniversari del naixement del compositor.

Una de les propostes destacades serà el concert <strongQuilòmetre Zero del Quartet Prysma, que interpretarà obres de compositors joves vinculats a les Terres de Lleida.</strong

Cultura i territori

Durant la presentació, els responsables del festival han remarcat també el paper del certamen com a motor cultural del territori i com a eina per difondre el patrimoni musical català.

El festival compta amb un pressupost d’entre 80.000 i 85.000 euros, dels quals uns 48.000 provenen de la Generalitat de Catalunya, mentre que la resta correspon a l’aportació de la Paeria de Cervera.

Amb entrades a partir de 5 i 6 euros, el Festival de Pasqua vol continuar ampliant públic i consolidar-se com un espai on passat i futur de la música catalana es troben cada primavera a Cervera.

TerritoriCervera · Segarra
Més notícies de Cervera →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius
Cultura

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius

Laura Quintana · 9 oct. 2026
Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital
Cultura

Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava
Cultura

El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava

ACN · 17 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.