Cultura

El Festival de Pasqua viu la seva màxima intensitat musical

El Festival de Pasqua viu la seva màxima intensitat musical

Cervera ha reprès l’activitat musical del seu Festival de Pasqua aquest dijous, 1 d’abril, amb la projecció del documental “Joan Manén, un geni oblidat” i amb la instal·lació del pianista Carles Marigó i l’actor Jaume Sangrà, #BombollaSegura

Fins el proper diumenge, 4 d’abril, la programació s’anirà incrementant amb diversos concerts i audicions. Aquest divendres, 2 d’abril, comencen els concerts matinals amb horaris alternats per tal que, el públic interessat, pugui repartir-se entre les diferents sessions.

D’aquesta manera, a les 11’30 hores del matí i a les 13 hores, la soprano Júlia Farrés-Llongueras i el pianista Daniel Blanch ens oferiran el concert matinal titulat “Les cançons de Manén i Gerhard”, on podrem escoltar diverses obres d’aquests dos compositors als quals el Festival de Pasqua ret homenatge enguany.

A les mateixes hores, per tal que el públic pugui alternar-se, prendrà protagonisme la música medieval catalana de la mà dels Locus Desperatus. En aquest concert, ens traslladarem a la Catalunya del segle XIV per escoltar la música que hi sonava, com la Missa de Barcelona i el Llibre Vermell de Montserrat, tot descobrint el so tant característic dels instruments medievals.

A la tarda, a les 17 hores, l’Auditori acollirà una nova activitat paral·lela. En aquest cas, serà l’audició comentada de l’obra “La pesta” de Gerhard, a càrrec d’Edmon Colomer. Aquest director d’orquestra i comissari de “Robert Gerhard 2020-2021”, ens parlarà de “La pesta”, una de les obres cabdals de Gerhard, que el mateix Colomer va enregistrar l’any 1996. Basada en la novel·la homònima de Camus, es tracta d’una metàfora sobre la fragilitat de l’existència humana davant l’amenaça de qualsevol esdeveniment o ideologia extrems. Una reflexió molt adient en els nostres temps. Aquesta activitat és gratuïta, però cal fer reserva prèvia al web del Festival.

I per cloure la jornada musical de divendres, el certamen s’aproparà a la música jazz, com a contrapunt a la programació de música clàssica, amb l’actuació de Juanco-Monge Quartet. El quartet està integrat per quatre dels músics de jazz més veterans i prolífics de les Terres de Lleida: Javier Juanco, a la guitarra elèctrica; Xavier Monge, al piano; Ignasi González, al contrabaix; i Ricard Grau, a la bateria. Durant la seva carrera han coincidit en projectes molt diversos, amb els seus grups o acompanyant destacats solistes de l’escena nacional i internacional. Ara es trobaran en el marc del Festival de Pasqua de Cervera per oferir un concert que combina composicions pròpies i versions.

Dissabte, 3 d’abril, serà el torn dels concerts matinals d’Àlex Garrobé i dels cerverins, Anna Puig i Jordi Castellà. A l a tarda, el Festival obre també la porta als més menuts amb el concert familiar, “Un Gulliver violinista”. I, com a concert de vespre, el certamen s’aproparà a la música i les danses del barroc de la mà de la companyia Xuriach.

I la última sessió del Festival tindrà lloc diumenge, amb el concert del Cor de Cambra del Palau de la Música dirigit per Xavier Puig. L’actuació s’ubicarà al Paranimf i, a hores d’ara, ja s’han exhaurit totes les localitats disponibles.

Tots els concerts i activitats es regeixen seguint estrictament tots els protocols de seguretat i de protecció activats arran de la pandèmia provocada pel Covid 19. 

El Festival de Pasqua està organitzat per la Paeria de Cervera, i és un punt de trobada pel sector de la música clàssica a Catalunya, així com un aparador de la música clàssica que es fa a Catalunya.

TerritoriCervera · Segarra
Més notícies de Cervera →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius
Cultura

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius

Laura Quintana · 9 oct. 2026
Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital
Cultura

Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava
Cultura

El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava

ACN · 17 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.