Economia

El Govern autoritzarà el ramader a vendre llet crua sense pasteuritzar

El Govern autoritzarà el ramader a vendre llet crua sense pasteuritzar

La Generalitat prepara un decret per autoritzar al ramader la venda directa de llet sense pasteuritzar 26 anys després d’haver-ho prohibit per raons sanitàries, i aquest decret, que serà pioner a Espanya, podria entrar en vigor a l’estiu. Tant Unió de Pagesos com Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya van mostrar ahir satisfacció per aquesta mesura, que potenciarà la venda de proximitat d’un producte de la màxima qualitat, segons van coincidir ahir a afirmar.

La consellera d’Agricultura de la Generalitat, Meritxell Serret, va explicar aquest dijous a TV3 que actualment l’evolució tecnològica i professional que ha portat a terme el mateix sector ramader i tota la producció ramadera “permeten assegurar que no es donen condicions de risc”. “Es pot fer aquesta venda de llet crua directament del ramader al consumidor complint tots els requisits sanitaris, donant totes les garanties al consumidor i tornant a educar-lo en com consumir aquest tipus de llet, que ha de passar un procés d’ebullició i a partir d’aquí ja es pot consumir”, va afegir. Així, aquest tipus de llet haurà de comercialitzar-se freda i una vegada a casa bullir-la i consumir-la en un màxim de tres dies, segons el futur decret, que atén una antiga reivindicació dels ramaders, especialment dels que tenen explotacions petites. La llet crua té un sabor intens perquè, a diferència de l’esterilitzada o la pasteuritzada, no s’ha escalfat per sobre dels 40 graus després d’haver estat munyida.

Des d’Unió de Pagesos, Joan Guitart va destacar que el sanejament de la cabanya catalana permet garantir la qualitat màxima del producte. A més, va dir que la venda directa, que es practica en altres països europeus, pot permetre a petits ramaders continuar subsistint i va remarcar la gran qualitat d’aquest producte no únicament per consumir-lo com a llet líquida, sinó per a l’elaboració de plats i postres. Per part de JARC-COAG, Roser Serret, considera que el nou decret és una oportunitat tant per al ramader, com per al consumidor, que podrà comptar amb un producte natural i de màxima qualitat. Considera un plus de garantia la venda directa.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.