Economia

El govern espanyol no descarta l’obertura de fronteres asimètrica a algunes CCAA per impulsar el turisme

El govern espanyol no descarta l'obertura de fronteres asimètrica a algunes CCAA per impulsar el turisme

La ministra d’Exteriors, Arancha González Laya no descarta que el govern espanyol estableixi una obertura de fronteres internacionals “asimètrica” per permetre l’arribada de turistes a algunes CCAA amb menys impacte de la pandèmia del covid-19. En declaracions a RNE, González Laya ha recordat que la Comissió Europea ha recomanat una obertura asimètrica de “països i regions” i ara cal establir quins territoris són “segurs” per permetre aquesta arribada de turistes. En tot cas ha afirmat que els criteris que han de permetre aquesta possibilitat s’han d’abordar de manera “col·legiada i consensuada” amb els països de la UE per no incórrer “en un exercici de discriminació”.

“No excloem la possibilitat que es pugui fer aquesta obertura de manera asimètrica com s’ha fet de manera asimètrica la desescalada a Espanya”, perquè “hi ha territoris a Espanya que estaran abans a la fase 3 que altres on encara hi haurà més limitacions a la mobilitat de les persones, i per tant des d’aquest punt de vostè sí que es pot imaginar una obertura asimètrica a la mobilitat dins de l’espai Schengen”, ha dit.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.