Societat

El govern espanyol treballa per donar més importància al castellà a l’escola

El govern espanyol treballa per donar més importància al castellà a l'escola

La ministra d’Educació, Pilar Alegría, ha explicat que el govern espanyol treballa en una nova distribució horària de les assignatures que donarà «més importància» al castellà. Es farà en la part del currículum que marca l’Estat i en els ensenyaments mínims, que representen el 50% de l’horari en les comunitats amb llengua cooficial i un 60% a la resta. En una entrevista a ‘El Mundo’, Alegría recorda que és al poder judicial a qui correspon l’execució de les sentències en relació amb la del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) sobre el 25% de les classes en castellà i no entra a valorar la qüestió perquè és un procés obert al Suprem. En línies generals, assegura que llengua castellana serà la matèria «amb més hores» a l’ESO.

Alegría ha explicat que es treballa perquè la llengua castellana tingui una presència «important», com també les matemàtiques i els ensenyaments artístics. La ministra traslladarà a les comunitats la distribució de les matèries en els propers dies.

En la mateixa entrevista explica que els exàmens de recuperació del juny es podran mantenir aquest curs. La ministra proposarà una moratòria d’un any «en pro del diàleg» amb les comunitats i es desenvoluparà una disposició transitòria en el decret d’avaluació que permetrà que les comunitats que ho vulguin puguin optar a mantenir o suspendre aquestes proves
 

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.