Política

El jutjat cita a declarar Pueyo i Postius per la querella per prevaricació de Promenade Lleida

El jutjat cita a declarar Pueyo i Postius per la querella per prevaricació de Promenade Lleida

El Jutjat d’Instrucció número 2 de Lleida ha admès a tràmit la querella presentada per Promenade Lleida, societat que promou el parc comercial i d’oci a Torre Salses, contra l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, i pel primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, Toni Postius, per un presumpte delicte de prevaricació. El jutge instructor ha acordat iniciar diligències en acceptar com a indiciàriament delictius els fets descrits a la demanda de la promotora i ha citat a declarar Pueyo i Postius el 13 de gener del 2023, segons expliquen des de Promenade Lleida. A la vegada, el jutjat ha ordenat a l’Ajuntament de Lleida remetre els diferents expedients municipals relatius a la tramitació del projecte comercial de Torre Salses.

La querella argumenta que l’alcalde i el tinent d’alcalde «han orientat la seva actuació per, de manera plenament conscient i deliberada, impedir l’execució del planejament urbanístic que regula el sector SUR 42 (Torre Salses) de Lleida i aturar la implantació del complex comercial i d’oci que Promenade Lleida promou».

Des de la promotora, expliquen que, per complir amb el compromís electoral d’aturar Torre Salses expressat al programa dels dos partits que integren el govern municipal (ERC i JxCat) Pueyo i Postius «han incomplert deliberadament el planejament urbanístic de Lleida, que és de compliment obligat, i les obligacions de gestió urbanística que se’n deriven».

Des de Promenade Lleida assenyalen que, tot i ser «l’últim i indesitjat mitjà», van decidir portar als jutjats l’alcalde i el tinent d’alcalde de la Paeria ja que «qualsevol diàleg o acord amb l’equip de govern local ha estat impossible». «La finalitat d’aquesta acció judicial no és altra que posar límit a les antijurídiques actuacions de l’Ajuntament de Lleida, guiada pels querellats i dirigides a impedir grollerament i arbitrària l’execució de l’ordenació urbanística aplicable al municipi, per frustrar així un projecte comercial i de lleure que no és del seu gust», afirma la promotora en un comunicat.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.