El lleidatà Eduard Pons Alcalà ha fet història amb la selecció espanyola masculina de futbol, que s’ha proclamat campiona del món per segona vegada. El professional, nascut a Lleida, forma part del cos tècnic del combinat estatal com a readaptador, una tasca clau en la preparació, recuperació i optimització física dels futbolistes.
Pons és professor col·laborador de l’INEFC Lleida i doctor per la Universitat de Lleida en el programa de doctorat en activitat física i esport. Segons la seva fitxa acadèmica, també és llicenciat en Educació Física a l’INEFC de Lleida, especialitzat en l’itinerari de rendiment.
La seva trajectòria professional està marcada per una llarga experiència en el futbol d’alt rendiment. Ha treballat com a preparador físic en totes les categories del futbol estatal durant els darrers 30 anys, dels quals 12 anys al Futbol Club Barcelona, on va estar vinculat fins al 30 de juny del 2024.
El currículum de Pons també inclou experiència a la selecció espanyola absoluta de futbol, al FC Barcelona, la UD Almeria, el Gimnàstic de Tarragona, la UE Lleida, el CF Balaguer i el Sicoris Club, entre altres equips.
Des de l’INEFC Lleida s’ha felicitat el professional lleidatà per formar part d’aquesta fita històrica. El centre destaca la seva experiència en la preparació física, la readaptació de futbolistes i el control de la càrrega externa en el futbol professional, àmbit en què Pons ha desenvolupat bona part de la seva recerca.
La seva vinculació amb l’INEFC també ha tingut una dimensió investigadora. Va dirigir durant sis anys el grup d’investigació de monitorització de la càrrega externa al FC Barcelona, entre les temporades 2014-2015 i 2019-2020, i ha publicat estudis científics relacionats amb el rendiment físic, el GPS i l’anàlisi de l’esforç en el futbol d’elit.
Amb aquest títol mundial, Eduard Pons suma el seu nom a una fita històrica per al futbol estatal i reforça la presència de talent lleidatà en l’elit esportiva internacional.