Esports

El Mater repeteix victòria

La pluja caiguda en les hores prèvies a la competició va afectar la pista, però les curses van poder celebrar-se.

El col·legi Mater Salvatoris de Lleida va mantenir el seu domini a l’olimpíada Flamicell i es va adjudicar ahir la victòria en la 36 edició d’aquesta clàssica competició escolar, que se celebra a la Pobla de Segur. El Mater firmava així el seu vuitè triomf en la prova i el quart consecutiu, després d’haver guanyat set de les últimes vuit edicions. El primer triomf del Mater Salvatoris va ser en l’edició del 2005 i després ha guanyat les de 2011, 2012, 2013, 2015, 2016, 2017 i 2018.

El centre escolar lleidatà va totalitzar 600 punts, amb la segona posició per al Lleida Unió Atlètica, que en va sumar 337, mentre que el tercer lloc va ser per a l’IES la Pobla de Segur, amb 171 punts. Van prendre part en aquesta cita escolar uns 15 centres educatius, amb un total de 353 participants en la Jornada de Miniatletisme i 298 en l’olimpíada Flamicell, encara que molts van competir en diverses proves, sumant en total 435 participacions. Mater, Lleida UA i l’IES la Pobla també van ocupar aquest mateix ordre en la classificació per ràtios, que divideix els punts aconseguits entre el nombre d’atletes de cada equip.

La jornada va estar amenaçada per la pluja caiguda en les hores prèvies, cosa que va obligar els organitzadors, l’AMPA i la Escola Els Raiers i el Patronat Municipal d’Esports a modificar l’escenari. “El camp de futbol, que és de terra, estava molt embassat, de forma que les proves que s’havien de fer allà les hem canviat de lloc i només hem hagut d’anul·lar la competició de salt de tanques”, explicava Josep Maria Roy, responsable de l’organització. “A la pista s’han pogut fer les proves, encara que en velocitat hem passat a finals directes.”

En aquesta 36 edició, l’encarregat d’encendre el peveter va ser el pilot i campió de trial Arnau Farré, de Vilanova de Segrià, que va encapçalar la desfilada dels participants.

Maria Cánovas, per la seua part, entrenadora del Mater, va destacar “la satisfacció de veure com els nens gaudeixen en aquesta prova”.

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Mor una interna del Centre Penitenciari Ponent després d’un intent de penjament

Successos

Tres restaurants de Lleida, el Pirineu i l’Aran, guardonats a la Guia Augusta 2027

Agroalimentària

Es reobre el cas de l’assassinat d’Isaac Martínez 20 anys després

Tribunals

La manifestació de l’11-N a Lleida sortirà de la plaça Ricard Viñes

Societat

També t’interessarà

Bàsquet

L’iLERNA Lleida busca reaccionar davant un Baskonia en zona alta

Vanesa Ortega · 7 nov. 2026
L’Atlètic Lleida busca recuperar el camí de la victòria al camp de l’Escala
Futbol

L’Atlètic Lleida busca recuperar el camí de la victòria al camp de l’Escala

Vanesa Ortega · 7 nov. 2026
El Pons Lleida busca a Alcoi la segona victòria a l’OK Lliga
Hoquei

El Pons Lleida busca a Alcoi la segona victòria a l’OK Lliga

Laura Quintana · 6 nov. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.