Economia

El mercat del Camp d’Esports recuperarà les parades de roba i complements

El mercat del Camp d'Esports recuperarà les parades de roba i complements

El mercadet del pròxim dijous a Camp d’Esports recuperarà el gruix de parades dedicades a la roba i complements, després de l’aturada en aquesta tipologia de venda no sedentària arran de la crisi per la covid-19. L’Ajuntament de Lleida, a través de la regidora de Consum, Comerç i Mercats, Marta Gispert, ha mantingut diferents reunions amb representants d’aquest sector i fonamentalment amb Nando Nouviles, com a interlocutor dels paradistes de roba i complements dels mercadets de la ciutat de Lleida. La regidora ha explicat que s’ha arribat a una entesa perquè aquestes famílies amb parada al mercadet, “que han patit molt les conseqüències de la crisi, puguin recuperar la seva principal activitat econòmica.” 

Tal com va passar amb la incorporació de les parades de productes frescos dels mercadets, es demana als paradistes la màxima implicació en el compliment de la normativa de seguretat i higiene mentre la Paeria s’encarrega de garantir el control de l’aforament, el distanciament d’un metre i mig entre parada i parada, la senyalització de tota l’àrea del mercat i, fins i tot, s’ha fet una cartelleria dirigida a les persones consumidores que també han de portar obligatòriament mascareta i respectar la distancia social en qualsevol cua d’accés a les parades. A banda de la normativa ja coneguda i aplicada al mercat, amb caràcter general, en el cas de les parades de venda de roba i complements caldrà tenir presents les següents indicacions:

Confecció/tèxtil

  • S’exposarà una mostra de les peces representatives de la col·lecció i la resta de gènere estarà empaquetat i guardat per talles per dispensar-lo quan el comprador hagi triat.
  • Està prohibida l’exposició del producte sobre la mateixa superfície apilada o a feixos.
  • Tota la roba ha de portar la seva etiqueta original, en cas contrari es faran retirar les peces.
  • Només una persona farà servir els emprovadors, i es netejaran i es desinfectaran després de cada ús. Si l’accés a l’emprovador és a través d’una cortina, només es podrà tocar amb les mans higienitzades. Les cortines s’hauran de desinfectar, com també l’interior dels emprovadors, especialment terres i mobiliari.
  • Si algú s’emprova una peça que finalment no compra, caldrà higienitzar-la abans de facilitar-la a altres clients. Aquesta mesura també s’aplicarà a les devolucions.
  • Quan el client s’emprovi accessoris de cap, farà servir una lligadura d’un sol ús de cel•lulosa, que llençarà després de la prova.

Perfumeria/drogueria

  • No es podran posar a disposició dels clients productes de prova no destinats a la venda (com cosmètics, productes de perfumeria i semblants) que impliquin la manipulació directa per diversos clients successius. Si hi ha productes de prova, només els manipularà el venedor.
  • No es permetrà que el client manipuli cap producte que impliqui la seva obertura o la retirada de l’envàs original.

Calçat/marroquineria

  • S’exposarà una mostra dels articles de marroquineria, bosses o carteres, que es podrà plastificar o embolicar amb film per desinfectar-la més fàcilment al final de la jornada.
  • Per emprovar-se el calçat serà obligatori fer servir mitjons d’un sol ús, bosses de plàstic, també d’un sol ús, o bé gel hidroalcohòlic.
  • Els productes que el client s’hagi emprovat i no hagi comprat, com també els productes retornats, es netejaran i es desinfectaran.

Bijuteria, rellotgeria i semblants

  • Els articles exposats estaran coberts amb plàstic transparent que en permeti la visió però no el contacte.
  • S’evitarà que el client manipuli els articles, excepte si s’ha higienitzat les mans prèviament. No es permetrà que el client s’emprovi arracades.
  • Es desinfectarà cada peça després que el client se l’hagi emprovat.
TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.