Esports

El Mundial de Skyrunning torna a la Vall de Boí el 2020

El Mundial de Skyrunning torna a la Vall de Boí el 2020

La Federació Internacional de Skyrunning (ISF) ha elegit la Vall de Boí com a seu l’any que ve dels Campionats del Món d’aquesta modalitat, la tercera vegada que recalarà en aquesta demarcació lleidatana després de fer-ho el 2012 i el 2016, al marge d’acollir diverses edicions del calendari de les Migu Run World Series, com la disputada el mes de juliol passat.

El certamen se celebrarà del 9 al 12 de juliol en el marc del BUFF® Epic Trail i el BUFF® Mountain Festival, l’esdeveniment d’esport i muntanya més important que se celebra al sud d’Europa, amb prop de 17.000 visitants durant els dies del festival i més de 4.000 participants a les diferents proves, que es desenvolupen amb un ampli programa d’activitats esportives, culturals, gastronòmiques i de naturalesa.

“Estem molt orgullosos d’assignar els campionats a la Vall de Boí, Patrimoni Mundial per la UNESCO, al cor del Pirineu. Aquí, on ja s’ha escrit una part de la història de l’Skyrunning amb els Skygames 2012 i l’Skyrunning Championship 2016, estem segurs que celebrarem un altre gran esdeveniment, que també ret homenatge a un soci històric de l’Skyrunning, BUFF® Original i el seu visionari creador”, va assenyalar Marino Giacometti, president de la International Skyrunning Federation.

Per la seua part, Sònia Bruguera, alcaldessa de la Vall de Boí, va comentar que “és un nou repte per al nostre municipi i, de ben segur, posarem tots els esforços perquè sigui tot un èxit, tant pel que fa a l’organització com a la participació i que tot el públic i ciutadans i ciutadanes puguin gaudir de l’esdeveniment”.

El Mundial inclourà tres especialitats de les carreres per muntanya, concretament l’Ultra, de 65 quilòmetres; la Marató, de 42; i el quilòmetre vertical. A més, al certamen s’inclouran també altres proves més populars obertes als aficionats que desitgin disfrutar d’aquest gran esdeveniment participant en les diverses carreres de diferents distàncies que també s’organitzaran, de 12 i 26 quilòmetres. El Mundial reunirà els millors especialistes, entre els quals podria haver-hi Kilian Jornet, que aquest any va renunciar al campionat.

Territorila Vall de Boí · Alta Ribagorça
Més notícies de la Vall de Boí →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Boí Taüll acollirà un cop més una prova de nivell internacional d'esquí de muntanya: la ISMF Wold Cup
Esports

Boí Taüll acollirà un cop més una prova de nivell internacional d’esquí de muntanya: la ISMF Wold Cup

Redacció · 16 gen. 2024
Les darreres nevades animen els esquiadors a desplaçar-se a les estacions i permeten obrir alguns circuits de nòrdic
Esports

Les darreres nevades animen els esquiadors a desplaçar-se a les estacions i permeten obrir alguns circuits de nòrdic

Redacció | ACN · 14 gen. 2024
La Vall de Boí ultima la preparació dels mundials d'esquí de muntanya
Esports

La Vall de Boí ultima la preparació dels mundials d’esquí de muntanya

Redacció | ACN · 8 febr. 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.