El nombre de pacients atesos a la unitat d’Urgències de l’hospital Arnau de Vilanova va créixer durant el 2014 per primera vegada des de l’any 2009. La millora de la capacitat resolutiva de l’atenció primària en casos lleus i en l’atenció a pacients crònics havia motivat el descens, que va superar els 6.000 pacients, però que s’ha revertit aquest any. L’augment del 2013 al 2014 ha sigut d’un 5,93%, amb un total de 88.747 pacients, pels 83.782 del 2013, motivat en part per la major virulència de l’epidèmia de grip de l’any passat. L’Arnau atén una mitjana de 243 pacients al dia a Urgències.
En canvi, el nombre de pacients que han fet ús del servei d’Urgències del CAP de Prat de la Riba, que rep patologies més lleus que les de l’Arnau, s’ha mantingut pràcticament idèntic. Durant el 2014 van passar per aquest CAP 58.018 persones, per les 58.501 de l’any anterior (-0,83%). El canvi d’ubicació de l’edifici de Rambla Ferran al de Prat de la Riba, que es va posar en marxa el 16 de gener del 2014, tot just ha afectat el nombre d’usuaris, que és de 159 al dia. Aquest any, la grip encara no ha tingut un impacte important en el nombre d’urgències hospitalàries.
El gerent de l’ICS a Lleida, Jaume Capdevila, va assegurar ahir en declaracions a Catalunya Informació que el virus s’està començant a deixar notar en els nens. «Esperem que el brot epidèmic arribi a finals de mes o principis de febrer. Ara ja hem detectat un augment del nombre de pacients pediàtrics, que sempre s’avancen, amb casos de bronquiolitis i de virus sincitial respiratori i que després passen als seus familiars. És un preludi de l’epidèmia», va assenyalar. Capdevila va defensar també la creació del nou ens únic de gestió sanitària, que es posarà a caminar al març, i va afegir que espera que aviat s’ampliï l’horari d’Hemodinàmica. El conseller Boi Ruiz té previst anunciar quan es farà aquest dijous.