Economia

El nombre de viatgers a la xarxa d’autobusos de Catalunya creix un 25%

Un conductor de bus perd el coneixement a Lleida i una passatgera evita una desgràcia

Un total de 102 milions passatgers van utilitzar la xarxa d’autobusos de Catalunya entre gener i juny, un 25% més respecte al mateix període de l’exercici anterior. Malgrat la recuperació, la xifra és un 36,5% inferior al volum de viatgers que es va registrar durant el primer semestre de 2019, abans de l’esclat de la crisi de la covid-19. L’evolució és similar al conjunt de l’Estat, on 571,7 milions d’usuaris van utilitzar la xarxa d’autobusos durant els sis primers mesos de l’any. Això suposa un increment del 16,2% en termes interanuals, però un descens del 38,8% en comparació al primer semestre de 2019, segons les dades de l»Estadística de transport de viatgers’, publicada aquest dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Únicament al juny, el nombre d’usuaris que van desplaçar-se en autobús a Catalunya va ser de 19,5 milions, el volum més elevat en un sol mes des de principi d’any. En termes interanuals, això suposa gairebé duplicar els registres corresponents al juny de l’any passat (+94%). No obstant això, la xifra encara es manté un 27% per sota els volums previs a la pandèmia.

A la ciutat de Barcelona, la tendència és la mateixa. La xarxa d’autobusos de la capital catalana va transportar 72,4 milions de viatgers durant el primer semestre, un 23,8% més en comparació amb el mateix període de l’exercici anterior. Respecte als sis primers mesos de 2019, però, el volum d’usuaris és un 37,5% inferior.

Pel que fa a les dades corresponents al mes de juny, el nombre d’usuaris a la xarxa de busos va ser de 13.9 milions, un 91,7% més respecte a l’any passat però un 28,1% inferior en comparació al mateix mes de 2019.

L’INE també proporciona dades del metro de Barcelona, un mitjà de transport que també ha notat els efectes de la pandèmia. Entre gener i juny, fins a 124,3milions de viatgers van utilitzar aquest mitjà per desplaçar-se per la ciutat, un 11,4% més en comparació al mateix període de l’exercici anterior. Respecte al primer semestre de 2019, però, el volum de passatgers és encara un 41,4% inferior.

Aquest juny, el metro de Barcelona va registrar 23,7 milions d’usuaris, el màxim en un mes des que va arrencar el 2021. Respecte al juny de 2020, la xifra és un 73,9% superior, però en comparació sisè mes de 2019, el volum de passatgers és un 30,1% inferior.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.