Societat

El nou centre d’Alzheimer de Tàrrega entrarà en funcionament a finals d’any

El nou centre d’Alzheimer de Tàrrega entrarà en funcionament a finals d’any

L’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer de Tàrrega i Comarca (AFATC) confia inaugurar a finals de novembre el nou centre Els Pilars, ubicat en un terreny municipal darrere del càmping al camí de Verdú. L’edifici, que va començar a construir-se a inicis del 2024, està enllestit a l’espera d’instal·lar el mobiliari i ultimar els darrers detalls.

En una visita als mitjans de comunicació, la presidenta de l’associació, Teresa Robert, ha explicat que les instal·lacions funcionaran com a centre de dia i oferiran atenció a persones amb Alzheimer i altres malalties neurodegeneratives, així com acompanyament a les famílies. Actualment, l’entitat només pot atendre una seixantena d’usuaris que, amb el nou centre, es podran ampliar fins al centenar. L’AFATC té 11 treballadors que Robert també ha apuntat que podrien incrementar-se.

El nou equipament portarà el nom d’Els Pilars per la partida municipal on s’ubica. “Als Pilars hi pots edificar moltes coses com treballar la memòria o acompanyar els usuaris i les famílies”, ha destacat la presidenta.

El centre disposa de diferents sales de tallers, un menjador amb cuina equipada, despatxos, una sala per activitats i estimulació cognitiva, una bugaderia i un aparcament pels vehicles de l’associació, així com zones enjardinades al voltant. En total, són al voltant de 1.100 metres quadrats d’edifici dels 3.300 que té la parcel·la cedida per l’Ajuntament de Tàrrega. Les obres han tingut un cost d’uns tres milions d’euros, finançats per la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Lleida.

TerritoriTàrrega · Urgell
Més notícies de Tàrrega →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.