Economia

El Pallars Jussà comptarà amb 40 kilòmetres de via verda el 2022

El Pallars Jussà comptarà amb 40 kilòmetres de via verda el 2022

Aquest més de desembre, el Consell Comarcal del Pallars Jussà licitarà els treballs de condicionament que tindran un pressupost de més d’un milió d’euros. Aquesta acció, inclosa dins del projecte “Foment del Patrimoni Natural d’Interès Turístic al Pallars Jussà”, suposarà l’adequació de gairebé 30 kilòmetres de via verda que s’uniran als gairebé 10 que actualment sumen les dues es que ja existeixen entre la Pobla de Segur i Salàs i al voltant de l’embassament de Cellers.

Aquest projecte, que s’executarà durant el 2022, té un pressupost de 1,17 milions d’euros dels quals 600.000€ es cofinançaran entre els fons FEDER, els ajuntaments afectats i la Diputació de Lleida, mentre que la resta els aportarà el departament de Territori i Sostenibilitat.

Aquest camí recorre diferent municipis i passa per espais de gran interès paisatgístic i històric com el pou de gel de Talarn, el pont romànic de Tremp o la sèquia centenària de l’Espona, entre altres.

La Comissió de Seguiment del projecte “Foment del Patrimoni Natural d’Interès Turístic al Pallars Jussà”, on què hi han participat tècnics del Consell Comarcal del Pallars Jussà i del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida amb presència del seu director i del vicepresident del Consell Comarcal, Toni Millet, ha repassat altres de les accions previstes dins d’aquest projecte com la creació d’un nou espai d’interpretació de la natura a Pessonada (Centre Boumort), la implantació d’itineraris de natura de raquetes i esquí de muntanya a la Vall Fosca, millores en la recepció de visitants a Mont-rebei, el disseny, supervisió i instal·lació d’una via ferrada a l’embassament de Terradets, i, finalment, la definició d’un camp d’eslàlom a la llera del riu Noguera a La Pobla de Segur.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.