Economia

El pastone confirma les seues qualitats per alimentar vedells

El pastone confirma les seues qualitats per alimentar vedells

La dissetena Jornada del Boví de Carn a la Cooperativa d’Ivars va servir ahir perquè els tècnics de l’entitat compartissin amb els 100 assistents l’èxit de la recent certificació de la fàbrica de pinsos de Torregrossa com GLOBALG.A.P, alhora que van exposar els reptes pendents per aconseguir també el segell de qualitat sostenible i amb reconeixement internacional en un conjunt destacat de les seues granges.

També es van exposar algunes conclusions referents a l’àrea d’innovació, com són que el pastone es consolida com una matèria primera excel·lent per als vedells, i que els farratges, en comptes de la palla, ajuden a equilibrar el consum excessiu de pinso. D’altra banda, van explicar que no s’han detectat millores significatives en l’ús de pinsos alcalins.

Des del Consell Superior d’Investigacions Científiques, es va comentar la potencialitat de la diversitat de la flora intestinal i l’èxit per a un engreix eficient del vedell basat en el creixement físic, funcional i microbiològic del rumen.

Quant a la situació dels mercats, es va parlar també de la relativa incertesa de l’exportació en viu i el correcte funcionament de la venda interior en canal, encara que s’hagi de tenir en compte l’existència d’un cens elevat del sector boví i l’estancament pel que fa als preus.

TerritoriTorregrossa · Pla d'Urgell
Més notícies de Torregrossa →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Empresa

Autotardor obre portes a Mollerussa amb prop de 400 vehicles i 22 expositors

Vanesa Ortega · 23 oct. 2026
Un estudi xifra en 17,5 milions l’impacte econòmic de la Fira de Sant Josep
Economia

Un estudi xifra en 17,5 milions l’impacte econòmic de la Fira de Sant Josep

Laura Quintana · 5 oct. 2026
Mollerussa preveu incorporar al patrimoni municipal una finca de gairebé 25.000 metres quadrats
Economia

Mollerussa preveu incorporar al patrimoni municipal una finca de gairebé 25.000 metres quadrats

Laura Quintana · 22 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.