Cultura

El Pica d’Estats premia l’art rural

Foto de família dels organitzadors i els periodistes que formen part del jurat d’aquest certamen.

L’art rural lleidatà es va convertir ahir en el protagonista del trenta-unè Premi Turístic Internacional Pica d’Estats, el guardó especial del qual, dotat amb 10.000 euros, va guanyar l’artista de les Borges Blanques Sara Boldú Botam amb Els artistes van en tractor. Es tracta d’un muntatge amb imatges captades amb dron en les quals apareixen agricultors de les Garrigues treballant la terra. El treball, publicat a la pàgina saraboldu.wixsite.com/artistesambtractor l’octubre de l’any passat, forma part d’una exposició virtual que inclou fotografies i entrevistes als pagesos en el que és un homenatge al paisatge rural i els seus principals actors.

Per la seua part, el suplement Lectura de SEGRE va ser guardonat en la categoria de Mitjans de Comunicació de les Terres de Lleida pel reportatge Els secrets de la City de Lleida, escrit per la periodista Roser Banyeres i amb fotografies de Rafa Ariño. L’article se centra en l’origen, els atractius urbanístics i les singularitats de la rambla Ferran, una de les artèries econòmiques i financeres de la ciutat de Lleida, incidint en els edificis històrics més emblemàtics.


Rècord de participació en la trenta-unena edició amb un total de 224 propostes presentades

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, va afirmar que el Pica d’Estats “és un model d’èxit perquè reuneix tres factors: té més de trenta anys de trajectòria, fet que afavoreix que sigui reconegut com uns dels premis internacionals més consolidats de periodisme turístic; compta amb un jurat d’altíssim nivell, que li dóna una força i un prestigi extraordinaris, i finalment es presenten uns articles de gran qualitat que el converteixen en un guardó de referència dins del seu àmbit”.

Dotze periodistes formen part del jurat, entre ells Mònica Terribas, Josep Cuní i Santi Costa, aquest últim director de Redacció del diari SEGRE.

El treball, que va començar com una exposició d’imatges d’agricultors treballant preses amb dron i que es va adaptar a una mostra virtual, s’exhibeix fins a l’1 de març vinent al Centre d’Interpretació de Cal Sinén a l’Estany d’Ivars i Vila-sana.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.