Economia

El porcí de Lleida va tancar el 2014 amb un benefici d’uns 89 milions

El sector del porcí català va tancar el 2014 amb un marge o benefici mitjà de 12 cèntims d’euro per quilo, en un any d’alts i baixos, amb guanys de fins a 31 cèntims el mes de juliol i unes pèrdues de 8 al de desembre, segons les dades de la conselleria d’Agricultura. Amb aquestes referències i tenint en compte que Lleida representa el 53,49% de la producció porcina catalana, amb unes 1,4 milions de tones en total, el benefici del sector productor a la província ronda els 89 milions d’euros.

L’informe del departament que dirigeix Josep Maria Pelegrí destaca que l’any passat el preu del pinso i el cost de producció es van mantenir lleugerament a la baixa. En concret, el pinsoglobal, mitjana dels diferents tipus d’alimentació utilitzats al llarg de la vida dels animals, va arribar a costar 292 euros per tona en els mesos de març a maig, però van acabar l’any passat a 278. Aquest import representa el gruix dels costos, que van acabar l’any, sempre segons la mateixa informació oficial, en 1,09 euros per quilo.

Els preus de venda, per la seua part, van assolir el punt més alt al mes de juliol, amb fins a 1,42 euros per quilo, i a partir d’aquell moment van començar a baixar, fins que cotització i cost de producció es van equilibrar el mes d’octubre. Al novembre, els costos superaven als preus de venda nets en 3 cèntims per quilo, xifra que es va elevar fins als 8 cèntims l’últim mes del 2014.

Inflexió en els preus

De fet, els preus del porcí no han deixat de baixar al llarg d’aquestes primeres sessions de cotitzacions de Mercolleida, fins a la celebrada dijous passat, quan es va marcar un punt d’inflexió, encara que amb un repunt mínim.

En concret, la taula del porcí de la llotja lleidatana va registrar un augment de la cotització en tauler de 0,002 euros per quilo, amb la qual cosa va quedar establerta en els 1,020 euros per quilo viu de porc de Lleida. L’informe de la conselleria d’Agricultura diferencia entre el preu de venda Merco i el preu de venda net, després de descomptar cinc cèntims al primer en concepte de despeses i descomptes. Tenint en compte aquesta apreciació, el preu a què cobren en aquests moments els productors és de 97 cèntims d’euro el quilo viu.

D’altra banda, l’informe d’Agricultura destaca la importància de l’exportació per al sector porcí, ja que el 64% de la producció catalana acaba en altres països.

últims preus

Tenint en compte despeses i descomptes, els ramaders cobren avui a 97 cèntims el quilo de porc

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.