Societat

El premi Ànima, per a Henry Acosta per mediar per la pau a Colòmbia

El premi Ànima, per a Henry Acosta per mediar per la pau a Colòmbia

Els reconeixements Ànima Ciutat de Mollerussa, impulsats per l’ajuntament de Mollerussa i el Centre d’Iniciatives Solidàries Ángel Olaran, han premiat a la quarta edició l’economista colombià Henry Acosta per la seua tasca com a facilitador de la pau a Colòmbia i per ser un dels artífexs dels acords de pau pactats el 2016 entre el govern de Juan Manuel Santos i les guerrilles de les FARC, una gestió que va començar anteriorment durant el mandat d’Álvaro Uribe.

L’alcalde Marc Solsona i el president del CIS Ángel Olaran, Josep Maria Pujol, van donar a conèixer ahir el veredicte del jurat d’aquests guardons que, amb caràcter honorífic i anual, tenen com a objectiu premiar la solidaritat tant en l’àmbit internacional com en el territori més pròxim. Acosta, que va ser funcionari de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura, més coneguda com a FAO, recollirà el guardó el pròxim 15 de novembre en el marc de la XII Vetllada Solidària Ángel Olaran.

Solsona va explicar que el premi viatja a Colòmbia, la qual cosa destaca el caràcter internacional del certamen “per posar en relleu temes importants i transcendents” a nivell global. Per la seua banda, Josep Maria Pujol, va indicar que Acosta s’ajusta al perfil de guardonats d’aquest premi: “Gent anònima, que no són ni grans polítics ni grans estadistes, però que estan fent molt per la humanitat.”

La primera edició dels Ànima va ser per als Cascos Blaus de Síria per la seua tasca de rescat en el conflicte armat; a la segona edició el guardonat va ser l’activista d’Israel Meir Margalit i l’any passat es va premiar l’activista pels Drets Humans Helena Maleno per la seua tasca de rescat a la Frontera Sud.

TerritoriMollerussa · Pla d'Urgell
Més notícies de Mollerussa →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Autotardor de Mollerussa duplica el pes dels vehicles híbrids i elèctrics i obre la porta a un rècord de vendes
Societat

L’Autotardor duplica el pes dels vehicles híbrids i elèctrics i obre la porta a un rècord de vendes

Laura Quintana · 26 oct. 2026
El Pla d’Urgell crea un directori de professionals per impulsar la rehabilitació d’habitatges buits
Urbanisme i habitatge

El Pla d’Urgell crea un directori per facilitar la rehabilitació d’habitatges buits

Laura Quintana · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.