Economia

El pressupost de la Paeria creix un 3% fins a 156 milions i els impostos cobreixen la meitat

El pressupost de la Paeria creix un 3% fins a 156 milions i els impostos cobreixen la meitat

El govern de la Paeria preveu un pressupost corrent per al 2019 de 156.589.296,97 euros, la qual cosa representa un increment del 3% respecte al d’aquest any. Aquesta xifra es complementarà amb la destinada a inversions, encara no concretada. La tinent d’alcalde Montse Mínguez va presentar ahir a la comissió d’Economia el projecte de pressupost, que inclou 1,2 milions euros d’estalvi net, un 3,5% superior al del 2018, que destinaran a finançar inversions. Del global d’ingressos, 77,4 milions corresponen a impostos directes (+3,2%); 5,6, a indirectes (+8,8%); 31,4, a taxes i preus públics (+1,8%); 41,4, a transferències corrents (+2,6%); i 490.031,25 euros, a ingressos patrimonials (-31,75). Per exemple, la Paeria preveu ingressar 51,2 milions en Impost sobre Béns Immobles (IBI); 8,5, en impost de vehicles; 7,5, en plusvàlua; 6,,4 en Impost sobre Activitats Econòmiques; 4,9, en zona blava; i 4,5, en multes de circulació.

Quant a les despeses, 57,4 milions del total corresponen a personal (+3,3%); 63,6, a béns i serveis (+2,8%); 2,2, a despeses financeres (+3,9%); 21,01, a transferències corrents (+0,7%); i 1,6, al fons de contingència (+35,1%). Així mateix, el govern preveu destinar 2,2 milions al pagament d’interessos i 9,2 a amortitzacions, així com 240.000 euros per a manteniment de camins de l’Horta i 171.352 per al manteniment dels locals veïnals. Mínguez va destacar que la despesa corrent ascendeix a 146.095.409,70 euros, dels quals el 24,6% (34,5 milions) es destinarà a cohesió social, educació i ocupació. Uns altres 28,6 milions, el 20,4%, seran per a serveis per a la ciutat (recollida de residus, neteja, manteniment de parcs i transport urbà) i 22,6 milions més, el 16,2%, per a urbanisme i via pública (habitatge, manteniment de carrers i camins de l’Horta, proveïment d’aigua i clavegueram).

D’altra banda, 18,7 milions (13,4%) seran per a seguretat i civisme. També preveuen destinar 5 milions a promoció econòmica de la ciutat i al foment de l’ocupació a través de l’Institut Municipal d’Ocupació, el Patronat de Turisme i el suport a petites i mitjanes empreses. Així mateix, contempla ampliar els ajuts a emprenedors de l’àmbit de la creació cultural. La tinent d’alcalde va incidir que es tracta d’uns comptes “marcadament socials” que aposten per fer de Lleida “la ciutat de les oportunitats”. A més, en compliment de l’acord al qual van arribar els sindicats amb el Govern central, el pressupost inclou una millora de la retribució per als treballadors de la Paeria, que podria arribar al 2,75%, si la llei de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2019, en fase de negociació, així ho contempla

Per la seua part, el grup municipal d’ERC va expressar la seua queixa per no haver rebut informació sobre el pressupost abans de la comissió, va lamentar que la documentació no inclogui la relació de llocs de treball, hi va veure “falta de planificació” i va criticar que “un nou aplicador informatiu dispersa la informació pressupostària”.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.