Societat

El primer pas sota el tren a Mollerussa costarà un milió d’euros i tindrà ascensor

El primer pas sota el tren a Mollerussa costarà un milió d'euros i tindrà ascensor

La Generalitat ha tret a concurs la construcció del primer pas subterrani sota les vies del tren a Mollerussa, una obra llargament reivindicada que començarà aquest estiu i es prolongarà durant cinc mesos. El vial serà només per a vianants i costarà al voltant d’un milió d’euros, segons van confirmar ahir fonts de la conselleria de Territori i Sostenibilitat. La construcció del pas inferior constitueix el projecte previ a la construcció i trasllat de l’estació d’autobusos, que s’aixecarà al nord de les vies del tren. D’aquesta forma, el vial soterrat, que inclourà rampes i un ascensor a cada costat, connectarà les dos andanes: els carrers Prat de la Riba i carretera de Vila-sana i el centre de la ciutat amb la futura estació d’autobusos.

Aquesta estació començarà a construir-se quan el vial subterrani estigui acabat amb l’objectiu que entri en funcionament el 2016. El vial per als vianants tindrà una longitud de 20 metres de llarg i cinc d’ample i entrarà en servei previsiblement entre finals d’aquest any i principis del pròxim.

Actualment, al marge de Lleida ciutat, només Cervera compta amb passos soterrats sota les vies del tren (dos per als vianants i un per a vehicles), mentre que Tàrrega disposa de ponts. Pel que fa a l’estació d’autobusos de Mollerussa, la terminal comptarà amb un petit edifici, una gran marquesina i cinc andanes.

TerritoriMollerussa · Pla d'Urgell
Més notícies de Mollerussa →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Autotardor de Mollerussa duplica el pes dels vehicles híbrids i elèctrics i obre la porta a un rècord de vendes
Societat

L’Autotardor duplica el pes dels vehicles híbrids i elèctrics i obre la porta a un rècord de vendes

Laura Quintana · 26 oct. 2026
El Pla d’Urgell crea un directori de professionals per impulsar la rehabilitació d’habitatges buits
Urbanisme i habitatge

El Pla d’Urgell crea un directori per facilitar la rehabilitació d’habitatges buits

Laura Quintana · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.