Cultura

El ‘retorn’ de Pegasus atansa la música progressiva a l’Auditori

El 'retorn' de Pegasus atansa la música progressiva a l'Auditori

La veterana banda Pegasus, un dels referents de la música progressiva catalana, portarà la seua fusió de jazz, rock i sons mediterranis a l’Auditori de Lleida el 8 de maig durant les festes de la ciutat. I és que el grup viu una mena de segona joventut des que van tornar a reunir-se el 2007, després de separar-se a mitjans dels anys 90. Ara actuaran a Lleida per primera vegada en aquesta nova etapa, on presentaran el seu últim treball, Stand by…On!, amb el qual pretenen mantenir viva l’essència del grup, que ha incorporat un nou membre, Dan Arisa, a la percussió. Acompanya els fundadors Santi Arisa, Rafael Escoté, Josep Mas Kitflus i Max Sunyer.

Des de la seua formació, Pegasus ha publicat deu dis i ha actuat en escenaris tan coneguts com el Carnegie Hall de Nova York, el Festival de Jazz de Montreux, el Palau de la Música de Barcelona, el Festival Internacional de Cine de Miami i molts altres festivals d’àmbit nacional i internacional. Amb el seu tercer treball, Searching, Pegasus va rebre el Gran Premi del Disc Català atorgat per la Generalitat de Catalunya. També va obtenir el premi al millor grup espanyol d’entre els premis Jazz en Vivo.

Tanmateix, a mitjans dels 90 van decidir posar punt final a la seua aventura. Entre les causes, l’apogeu del rock català, que va afectar seriosament les seues contractacions, i cada un dels membres va continuar amb les seues carreres en solitari. De totes maneres, el 2007, Ràdio Vilafranca els va sol·licitar un concert extraordinari al setembre per celebrar els 25 anys de l’emissora, ja que la banda era autora de la seua sintonia. Des d’aleshores, el grup va reiniciar l’activitat i fins i tot va incloure un nou membre, Dan Arisa. Les gires i els concerts ja no han parat.

Les entrades per veure els catalans Pegasus ja estan a la venda a les taquilles de l’Auditori Enric Granados. El preu serà de 15 euros anticipades i de 18 euros a taquilla el dia del concert.

entrades a l’auditori

Les entrades per al concert ja poden adquirir-se a les taquilles de l’Auditori

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Urbanisme i habitatge

També t’interessarà

Cultura

SPASA forma una vintena d’artistes de carrer a Moçambic

Laura Quintana · 30 oct. 2026
El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.