Gastronomia d’alt nivell, feta amb productes de proximitat de Lleida, vins de la DO Costers del Segre, art i música. Tot això maridat i presentat als edificis històrics i més emblemàtics del Barri Antic de Lleida: la Seu Vella, el tot just remodelat Mercat del Pla, la Panera o el Dipòsit del Pla de l’Aigua. Una combinació d’èxit que ahir va donar lloc a la primera edició de la Lleida SKRT Fest, un esdeveniment gastronòmic i cultural que s’allargarà fins avui i que pretén dinamitzar aquest entorn.
El carrer Sant Martí era ahir a la tarda un anar i vindre de gent que es passejava entre el Mercat del Pla, cor de l’esdeveniment, i l’Espai Orfeó. El primer va acollir -i acollirà avui fins a les 15.00 hores- una mostra de vins de 19 cellers de la Denominació d’Origen Costers del Segre, acompanyats de les tapes elaborades per nou restaurants. A les set va obrir les portes i mitja hora més tard estava ple a vessar.
Per la seua part, l’Espai Orfeó va acollir la mostra de música electrònica amb degustacions variades del Bar Gilda que, segons el programa previst, havia de celebrar-se a l’església romànica de Sant Martí. El regidor de Turisme, Félix Larrosa, va explicar ahir que el canvi de plans es va deure a motius d’espai i organització. No va faltar a la cita la Seu Vella, que a partir de les nou de la nit va acollir un sopar degustació per a 70 persones a càrrec del xef lleidatà Xixo Castaño, del restaurant Malena de Gimenells, que recentment ha estat distingit amb una estrella Michelin.
La Lleida SKRT Fest seguirà avui amb noves degustacions de vins i tapes al Mercat del Pla de 10.00 a 15.00 hores. La plaça del Dipòsit acollirà un mercat de productes de proximitat, mentre que el soterrani de la mateixa plaça mostrarà els secrets de la Catedral de l’Aigua de Lleida, del segle XVIII.
canvi d’ubicació
La mostra de música electrònica se celebra a l’Espai Orfeó i no a l’església per falta d’espai