Economia

El sector de l’oli de Lleida factura uns 525 milions però ven encara el 70% a granel

El sector de l'oli de Lleida factura uns 525 milions però ven encara el 70% a granel

El sector de l’oli d’oliva està compost a Lleida per 90 empreses, que tenen una facturació anual conjunta d’uns 525 milions d’euros i donen ocupació a 569 persones a la província. Així consta en un estudi presentat ahir per GlobaLleida a les Borges Blanques davant de representants de mig centenar de firmes del sector i que pretén fer un diagnòstic i propostes per a la millora de la competitivitat del sector.

L’informe, amb el suport del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i del Fons Social Europeu, posa de manifest que entre el 65 i el 70% del volum comercialitzat per grans envasadores (marquistes o no) es fa a granel. La marca pròpia, així, suposa un percentatge menor. El conseller delegat de GlobaLleida, Oriol Oró, va dir que la comercialització en una o una altra forma és vàlida, però que el sector ha de conèixer els riscos i les oportunitats de futur que tenen les diferents estratègies.

Les firmes de Lleida comercialitzen 136.400 tones d’oli i el teixit empresarial està concentrat a les Garrigues, el Segrià sud, l’Urgell i la Noguera. Un 60% està format per cooperatives i el 40% restant són empreses privades.

Entre les firmes marquistes, l’estudi apunta que juntament amb un grup d’una quinzena d’empreses amb un posicionament gurmet i d’alt nivell d’internacionalització, hi ha una majoria de cooperatives i molins privats amb un model de vendes artesanal amb una comercialització molt local.

Oriol Oró va enumerar els reptes del sector, entre els quals destaca l’increment de l’envasat amb marca pròpia, però també potenciar la presència al sector gurmet, focalitzant els esforços no només a la producció, sinó en la comercialització.

Entre els nínxols de mercat nous a obrir, destaca el de la producció ecològica, que té gran potencial de creixement en països com Alemanya, els EUA i el Japó. Per a qui vengui a granel, són claus la reducció de costos i la modernització.

estratègies

GlobaLleida qualifica de vàlides l’aposta local i la internacional, però cal analitzar el futur del sector

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.