Economia

El sector del metall crea ocupació i arriba als 7.600 treballadors a Lleida

El sector del metall crea ocupació i arriba als 7.600 treballadors a Lleida

La recuperació econòmica torna a notar-se a poc a poc en els diferents sectors econòmics, entre els quals el metall. Va tancar l’any passat amb 7.600 ocupats, una xifra que en representa 2.177 més que en l’exercici 2010, segons un informe de la patronal espanyola del sector, Confemetal, d’elaboració pròpia a partir de dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA) de l’Institut Nacional d’Estadística (INE). És a dir, es tracta d’un 40 per cent més.

L’any passat va començar a les comarques de Ponent amb un baix nivell d’ocupació, de tot just 5.100 persones en les empreses del metall, però la recuperació ha permès un increment. D’aquesta manera, Lleida ha seguit el mateix patró que el conjunt del sector a Espanya.

Confemetal apunta a una caiguda de la primera meitat de l’exercici, però després les empreses locals van ser capaces d’incrementar el nombre de les persones contractades, la qual cosa denota un increment també de l’activitat. Els dos subsectors amb millor comportament, segons la patronal a l’Estat, van ser els de la fabricació de maquinària i béns d’equip.

En els anys més durs de la crisi, van ser moltes les empreses, en especial les petites, que van acabar tancant a la província de Lleida o bé que es veien incapaces de poder aplicar el conveni del sector, cosa que va portar a la inaplicació i rebaixes de salaris per poder mantenir activitat. Això es va traduir en tensions entre els sindicats i la patronal provincial, que rebutjava un conveni d’àmbit català. Entre els subsectors més potents de la província de Lleida es troba el de la maquinària agrícola, que té en l’exportació una de les seues claus. Segons Confemetal, en aquests primers mesos de l’any, el sector estatal registra increments de demanda i exportacions.

valoració

La patronal estatal destaca l’increment de les exportacions i un repunt de la demanda

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.