Economia

El Segrià es promociona per primera vegada a la fira alimentària de Barcelona

El Segrià es promociona per primera vegada a la fira alimentària de Barcelona

El Consell Comarcal del Segrià és present per primer cop a la Fira Alimentària 2022-Saló Internacional d’Alimentació, Begudes & Food Service, que s’ha inaugurat aquest dilluns al recinte de Gran Via de Barcelona, juntament amb un grup d’empreses de la comarca, que exposen els seus productes d’alta qualitat en aquest aparador internacional.

L’objectiu de l’acció impulsada per l’àrea de Promoció Econòmica del Consell és promocionar el Segrià i donar a conèixer els productes agroalimentaris del territori, atenent que aquest sector és part important de la base de l’economia de la comarca. Alhora, es pretén donar suport a petits i mitjans productors incentivant la seva participació en un certamen de referència mundial mitjançant un espai compartit, sota la marca ‘Terra de Ponent’.

En la primera jornada de fira, han estat presents a l’estand del Consell Comarcal diversos representants institucionals de l’ens, entre ells el president David Masot, el vicepresident Toni Bosch, i el cap de l’àrea de Promoció Econòmica, Josep Lluís Huguet, a més d’alguns consellers i conselleres.

Com a co-expositors del Consell Comarcal hi ha empreses de diversos sectors de l’alimentació, com són Fruits secs Puigdellívols (fruits secs naturals deshidratats amb un procés exclusiu – Torrebesses), Foment Agrícola de les Garrigues (gran selecció de fruits secs premium – Maials), Cervesa Lo Vilot (cerveses artesanes i ecològiques de quilòmetre 0 – Almacelles), el Molí d’oli Aresté Teixidó (amb més de cent anys d’experiència en el cultiu, l’elaboració i l’envasat d’Oli d’Oliva Verge Extra – Seròs) i Elixirs de Ponent (licors 100% naturals i artesanals – Almacelles). Totes les empreses es distingeixen per fer productes de proximitat i compten amb diferents distintius de qualitat.

Alimentària és un esdeveniment de referència per al sector de l’alimentació, la innovació i la gastronomia, que uneix la indústria alimentària amb el sector turístic i ofereix una gran varietat de tendències i experiències. En aquesta edició, a més, el certamen potencia els seus valors únics i diferencials: la internacionalització, innovació, gastronomia i especialització sectorial, a més d’oferir també una atractiva oferta sobre la base dels mercats clau de la indústria alimentària i les seves tendències de consum.

La fira compta amb 10 salons dividits per sectors o tipologies d’aliments, 2.600 expositors, 65.000 metres quadrats d’exposició i més de 145 activitats, entre elles presentacions de més de 300 novetats, xerrades, trobades o exhibicions. La fira estarà oberta fins el 7 d’abril. 

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.