Societat

El tabac continua a la baixa

El tabac continua a la baixa

La venda de paquets de tabac a les comarques lleidatanes continua en descens i en el primer semestre de l’any es van vendre un 4% menys de paquets respecte al mateix període de l’any anterior.

Concretament s’ha passat dels 15,3 milions de paquets venuts als estancs de Lleida en els sis primers mesos del 2013 als 14,7 d’aquest any, 600.000 menys, segons xifres del Comissionat per al Mercat de Tabacs del ministeri d’Hisenda.

El descens també s’ha produït en tabac d’embolicar i de pipa i només ha augmentat la venda de cigars [puros]. En total, un volum de negoci de 74,1 milions d’euros pels 75,4 de l’any 2013.

La caiguda de vendes als estancs ha sigut constant en l’última dècada i des de l’any 2005 (quan es va assolir el màxim de vendes) s’ha acumulat un descens del 60 per cent.

Concretament, fa nou anys es van dispensar a la província més de 73 milions de paquets, mentre que l’any passat es va tancar amb 30,7 milions de paquets venuts.

Tanmateix, el ritme de caiguda s’ha moderat en els últims anys. El volum de negoci també ha patit un important descens, encara que no tan accentuat. Així, per exemple, s’ha passat dels 177 milions d’euros facturats l’any 2010 als 131 del 2013.

La crisi econòmica, els efectes de la llei Antitabac i l’augment del contraban són les tres principals causes del descens de les vendes, segons van apuntar des de la Unió Provincial d’Estanquers de Lleida.

Tanmateix, Eugeni Rodríguez, president d’aquesta entitat lleidatana, va voler destacar «l’esforç de les forces policials per combatre el contraban, encara que lamentablement continua entrant tabac des d’Andorra i pel sud d’Espanya».

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.