Economia

El tancament perimetral del Segrià causa pèrdues al 85% dels comerços

El tancament perimetral del Segrià causa pèrdues al 85% dels comerços

El 85% dels comerços del Segrià ha perdut facturació pel confinament perimetral de la comarca, segons una consulta feta per PimeComerç als seus associats de Lleida, Alcarràs, Alfarràs i Torrefarrera. Aquests negocis generen més de 800 llocs de treball directes i el 56% ha pogut mantenir la plantilla sense recórrer a un ERTO malgrat el confinament inicial durant l’estat d’alarma.

L’entitat destaca que, arran de l’augment de casos de Covid, “el Segrià ha viscut els impactes en diferents àmbits, en especial l’econòmic”, i assenyala que “la comarca gaudeix d’una diversitat econòmica que va molt més enllà del sector agroalimentari, incloent els sectors universitari, tecnològic, de serveis, restauració i, en especial, el comerç”.

Molts negocis confiaven en el període de rebaixes per “remuntar” però la mesura ho ha impedit

De la mateixa consulta es desprèn també que un 40 per cent dels negocis afirmen que es plantegen el tancament en cas d’un nou confinament estricte. Durant la primera onada, en la qual no van poder mantenir l’activitat, el 39% va recórrer a un crèdit ICO, mentre que un 72 per cent dels propietaris van aportar estalvis personals. Aquest endeutament agreuja la situació del sector comerç, que ja venia d’una lenta recuperació des de la crisi del 2008. PimeComerç assenyala que el Segrià, i Lleida en general, va ser de les últimes regions sanitàries que van iniciar la fase de represa i on la fase 1, amb restriccions en els aforaments, es va allargar més. Això ha provocat que el 56% dels comerços assegurin que encara no ha notat una recuperació econòmica substancial.

Tanmateix, molts havien posat l’expectativa de recuperació en les rebaixes que principalment van començar l’1 de juliol, però amb el nou confinament les possibilitats de fer una bona campanya de rebaixes han baixat dràsticament.

Davant d’aquesta situació, PimeComerç creu que seria “més plausible” actuar en les empreses on hi ha els brots, amb “microconfinaments específics” i algunes mesures de seguretat, com l’obligatorietat de portar màscara. “Aquest control sanitari específic permetria vetllar més per l’economia global de la comarca en lloc de danyar-la”, conclou l’entitat.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.