Economia

El teletreball i les noves tecnologies, mesures dels establiments per afrontar el cost de l’energia

La UdL, en un projecte europeu per promoure l'avaluació en línia

El teletreball i la implantació de noves tecnologies més eficients són les principals mesures que han pres els establiments per afrontar l’augment del preu de l’energia. Així ho constata l’enquesta del clima empresarial que ha publicat l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat) aquest divendres. Altres mesures que han pres les empreses han estat l’autogeneració d’energia elèctrica (solar o altres), en un 13,6% dels casos, o la reforma de l’establiment per millorar-ne l’aïllament (12,1%). Així mateix, un 40,8% d’establiments declaren no haver pres cap mesura, tot i l’encariment de l’energia. En paral·lel, dues de cada tres empreses consideren que millorar l’eficiència energètica dels espais té uns costos massa elevats.

Per sectors, en la indústria i el comerç la mesura preferida ha estat la implantació de noves tecnologies eficients energèticament. A la resta de serveis, en canvi, les empreses han apostat per afavorir el teletreball, mentre que en l’hostaleria i la construcció han optat per altres solucions diferents de les que planteja l’enquesta.

De cara al pròxim any, l’enquesta destaca que dos de cada deu establiments es proposa autogenerar energia elèctrica. En l’últim any només un 13,6% dels establiments han apostat per aquesta mesura. Així mateix, un 82,2% preveu un increment del preu de l’energia, un 77,9% dels preus de compra de mercaderies o primeres matèries, un 64% dels costos laborals, i un 58,2% dels preus de venda.

A l’hora d’invertir en mesures d’eficiència energètica, a banda dels costos massa elevats, les empreses també apunten que recuperar la inversió requereix un període de temps massa llarg (55,4%), hi ha altres inversions prioritàries (49,1%), els manquen fonts de finançament (34,7%) o tenen un coneixement insuficient de les mesures a adoptar (29,5%).

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.