Economia

⏯️ El temporal deixa fins a 50 centímetres de neu al Pirineu, vies tallades i trams amb cadenes

⏯️ El temporal deixa fins a 50 centímetres de neu al Pirineu, vies tallades i trams amb cadenes

El temporal de les darreres hores ha deixat entre 5 i 50 centímetres de neu en diferents punts del Pirineu. Les zones on ha caigut més neu són la Val d’Aran i el nord del Pallars Sobirà però a d’altres comarques de la serralada com l’Alt Urgell la nevada ha estat més dèbil i en llocs com la Seu d’Urgell s’han acumulat gruixos de 4 centímetres. A la Cerdanya, el Ripollès i el nord del Berguedà també ha nevat des de diumenge a la tarda. La precipitació ha perdut força a la matinada i aquest dilluns al matí ja no neva però sí que es fan notar el vent i fred intens. Segons el Servei Català de Trànsit (SCT), s’ha tallat per la neu la C-28 al Port de la Bonaigua i la BV-4031 al Coll de la Creueta. Així mateix, en 10 trams han calgut cadenes. 

Es trams on és necessari l’ús de cadenes per poder circular són a l’N-141 a Bossòst, a la C-28 a Esterri d’Àneu, a la C-13 a Llavorsí, i a l’N-260 al Port del Cantí el Port de Perves, on també hi ha restricció de pas de camions.

A partir de mig matí, s’han obert tant el Port de la Bonaigua com el Coll de la Creueta tot i que per circular-hi calen cadenes. El vent però, ha obligat a tallar la BV-4024 al Coll de Pal.

D’altra banda, l’estació d’esquí de Boí Taüll ha anunciat que no obrirà les instal·lacions aquest dilluns pel fort vent. Així mateix, el Centre de predicció d’allaus del Conselh Generau d’Aran ha advertit que el risc d’allaus a la Val se situa al nivell 3 de 5 i que per tant és «notable». L’estació d’esquí de Port Ainé, al Pallars Sobirà, tampoc ha pogut obrir pel fort vent.

Deu línies de transport escolar del Pallars Sobirà afectades

Deu línies de transport escolar que porten uns seixanta alumnes s’han vist afectades per la nevada al Pallars Sobirà i han estat suspeses a primera hora del matí. Segons han informat des del Consell Comarcal les afectacions han estat més acusades als municipis de la part baixa de la comarca que no pas a les zones més altes i els problemes de circulació han vingut derivats més pel gel que per la neu. A la comarca hi ha un total de 36 línies de transport escolar i 401 alumnes que en fan us.

Territorila Seu d'Urgell · Alt Urgell
Més notícies de la Seu d'Urgell →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les obres de la glorieta de Montferrer encaren la recta final i es preveu obrir-la al novembre
Economia

Les obres de la glorieta de Montferrer encaren la recta final i es preveu obrir-la al novembre

Laura Quintana · 23 set. 2026
L'aeroport d'Andorra – La Seu d'Urgell tindrà el primer vertiport del Pirineu per a drons i aeronaus elèctriques
Economia

L’aeroport d’Andorra – La Seu d’Urgell tindrà el primer vertiport del Pirineu per a drons i aeronaus elèctriques

Redacció · 2 jul. 2026
La Fecoll arranca una nova edició del CaraFlocs a Espot
Economia

La Fecoll arranca una nova edició del CaraFlocs a Espot

Redacció · 30 gen. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.