El turisme lleidatà tanca el primer semestre amb un nou rècord i preveu xifres "excel·lents" a l'agost

REDACCIÓ
Publicat: 
02-08-2023
Actualitzat: 02-08-2023 9:06
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • El turisme lleidatà tanca el primer semestre amb un nou rècord i preveu xifres "excel·lents" a l'agost
    Peu de foto: 
    Imatge d'arxiu (Ara Lleida)

La demarcació de Lleida assolirà aquest mes d’agost el punt àlgid de la temporada estiuenca, que com és habitual serà el mes que registra una demanda turística més alta, amb una mitjana d'ocupació que oscil·larà entre el 80 i el 95 %, segons el tipus d'allotjament i la zona turística. En dates assenyalades del mes d’agost i en determinades zones de la demarcació, els percentatges poden arribar a la plena ocupació pels volts del dia 15, en funció de la tipologia d’allotjament. La festivitat de la Mare de Déu d’agost enguany s’escau en dimarts i podria donar lloc a diferents combinacions durant la setmana anterior i la mateixa setmana de la celebració festiva.

Per sectors, l’hoteleria i el turisme rural preveuen per a l’agost una mitjana d’ocupació que es podria situar al voltant del 80 % amb pics de plena ocupació durant les dues setmanes centrals del mes. Per la seva banda, el sector del càmping espera poder mantenir els bons nivells d’ocupació de l’any passat, que van representar el millor resultat fins ara. Es preveu que les places de bungalous podrien situar-se el mes d’agost en una mitjana del 95 % i la modalitat d’acampada podria oscil·lar fins a la setmana del dia 20 entre el 90 % i la plena ocupació, i a partir del dia 21 fins a final de mes sobre el 75 %. El sector del càmping va registrar l’estiu del 2022 el seu millor resultat de tots els temps i va experimentar un creixement d’un 21,5 % quant al nombre de pernoctacions (576.491) respecte del 2019 (474.637).

Per la seva banda, les empreses d’esports d’aventura mantenen les bones previsions per a aquest mes d’agost, que ja tenen un nivell alt de reserves.

Resultats del primer semestre de l’any

El vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano, s’ha mostrat satisfet pels resultats que ha tingut la demarcació de Lleida durant el primer semestre de l’any, que ha tancat amb un 1,8 % per sobre de les xifres de pernoctacions del 2022, que fins ara es mantenien com el millor guarisme en el mateix període de temps, segons les dades publicades avui per l’INE sobre el nombre de viatgers i pernoctacions en les diferents modalitats d’allotjament turístic en establiments de turisme rural, càmpings, apartaments turístics i d’hotels de la demarcació.

Serrano ha explicat que en bona part aquests resultats “són deguts a la temporada d’hivern i l’esquí i l’oferta de qualitat del conjunt de la demarcació. També ha fet referencia a l’esforç del sector empresarial i a les accions de promoció dels diferents organismes vinculats amb el turisme de la demarcació de Lleida”. D’altra banda Serrano ha explicat que en vista a aquest estiu  “esperem poder situar-nos en xifres semblants a les de l’any passat, superant els registres d’abans de la pandèmia i consolidar els resultats del 2022”.

El vicepresident del Patronat de Turisme ha remarcat la recuperació del turisme estranger, que ha incrementat notablement durant el primer semestre de l’any els resultats en relació amb l’any passat en un 9 % en el nombre de pernoctacions i en un 18,6 % en el nombre de viatgers i s’ha situat per davant de les xifres del 2019, abans de la pandèmia amb un 2 % més de pernoctacions i un 7,9 % en el de viatgers. En aquest sentit ha explicat que la recuperació del turisme internacional està compensant un cert relaxament i una lleugera baixada que s’està notant en el turisme català i estatal aquest estiu, una vegada recuperada al cent per cent la normalitat de tornar a viatjar a l’estranger tot i l’increment dels preus per causa de la inflació.

El primer semestre del 2023, un 1,8 % per sobre del 2022 i un 15 % més que el 2019

El sector turístic de la demarcació de Lleida ha tancat el primer semestre de l’any 2023 millorant els resultats del 2022, que van ser de rècord i amb una recuperació del turisme estranger, segons les dades provisionals de viatgers i de pernoctacions dels sectors d’hoteleria, turisme rural i apartaments turístics publicades per l’INE .

De gener a juny el nombre de viatgers al conjunt de la demarcació ha augmentat un 3,54  % en relació amb l’any passat i un 7,84 % sobre el 2019. Pel que fa a les pernoctacions, l’increment és d’un 1,8 % en relació amb l’any 2022, si bé el creixement respecte del 2019 s’eleva al 15 %. El sector que ha experimentat un major creixement sobre l’any passat és el turisme rural, que ha augmentat un 15 % en el nombre de pernoctacions, seguit dels establiments d’hoteleria en un 2,74 % i en darrer lloc els apartaments turístics que ho han fet en un 1,6 %.

Per la seva banda, el càmping perd en relació amb el primer semestre del 2022 un 6,4 % en el nombre de pernoctacions, tot i que manté un creixement d’un 2 % em quan al nombre de viatgers i consolida en un  52,7 % el creixement en pernoctacions respecte el 2019. La resta de sectors també han experimentat un important increment en relació amb l’any anterior a la pandèmia en quan a pernoctacions. En concret, el turisme rural augmenta els resultats en un 53,6 %, els apartaments turístics en un 12,2 % i els hotels han crescut un 6,5 % en el nombre de pernoctacions.

Per la seva banda, el turisme estranger s’ha situat per sobre de les xifres d’abans de la pandèmia. En concret, s’ha incrementat el nombre de pernoctacions un 9 % en relació amb el 2022 i un 2,1 % en relació amb l’any 2019. També la xifra de viatgers estrangers s’ha incrementat en un 18,6 % respecte el 2022 i un 7,96 % en relació amb el 2019.


Viatgers primer semestre en establiments hoteleria, turisme rural, càmpings i apartaments turístics

2019

2022

2023

 

563.923

  587.425

608.183

Pernoctacions primer semestre en establiments hoteleria, turisme rural, càmpings i apartaments turístics

2019

  2022

2023

 

1.211.798

1.369.198

1.393.797

Font Ine.


Previsions estiu 2023

Les previsions del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida per a aquest estiu són les de poder consolidar i revalidar els resultats del 2022, que es van tancar amb els millors guarismes de tots els temps, amb 581.616 viatgers i 1.562.637 pernoctacions en els establiments de turisme reglat de la demarcació de Lleida com són els hotels, càmpings, turisme rural i apartaments turístics, al marge d’altres tipologies d’allotjaments i de segones residències no quantificades.

Comparteix

També t'interessarà