Cultura

⏯️ Els alumnes de l’Escola Alba reivindiquen la inclusió a ritme de rap

⏯️ Els alumnes de l'Escola Alba reivindiquen la inclusió a ritme de rap

El videoclip “Fem sentir la nostra veu” és el resultat de 6 tallers que han realitzat els darrers mesos 24 alumnes d’entre 15 i 21 anys de l’Escola Alba que forma part del Grup Alba, i que han dut a terme amb l’equip de Versembrant, un projecte que pretén fomentar la consciència crítica dels joves, mitjançant un procés creatiu on hi té cabuda l’art urbà, el hip hop i sobretot el rap.

En el primer taller van treballar la lletra de la cançó a partir de propostes d’experiències personals que van sortir dels mateixos alumnes. La cançó és un crit a la igualtat i a la diversitat. A partir de la lletra reivindiquen la inclusió de les persones amb discapacitat i la no discriminació. En una segona sessió van cantar per parts la cançó i van gravar-la com si fossin uns autèntics professionals. 

En els següents tallers van practicar la tècnica del graffiti confeccionant un mural a la paret que hi ha a davant de l’escola i que es pot veure també durant en el videoclip. I finalment, les últimes sessions les van dedicar a conèixer i a practicar la dansa urbana del hip hop i a fer la gravació del videoclip. 

El videoclip “Fem sentir la nostra veu” es podrà veure en pantalla gran als cinemes Majèstic de Tàrrega avui divendres 29 d’abril coincidint amb l’estrena de la pel.lícula Alcarràs, gràcies a la col.laboració de l’empresa Circuit Urgellenc. També es passarà, durant els propers 15 dies, una versió reduïda del videoclip a l’inici de cada sessió. 

La iniciativa ha estat impulsada per la cooperativa Quàlia i l’Escola Alba i els tallers han estat finançats per la Xarxa d’Empreses Sòcies del Grup Alba, l’Ampa de l’Escola i el projecte Tapeja. També ha comptat amb la col.laboració de la productora Impro Productions. 

TerritoriTàrrega · Urgell
Més notícies de Tàrrega →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.