Economia

Els autònoms de Lleida contracten 2.343 familiars

Els autònoms de Lleida contracten 2.343 familiars

Els autònoms de Lleida tenen contractats un total de 2.343 “familiars col·laboradors”, segons un estudi fet públic per la conselleria de Treball. En concret, representen el 5,89% dels treballadors que cotitzen en aquest règim especial en el tercer trimestre d’aquest any. Dels 39.779 autònoms, 23.107 són persones físiques, uns altres 8.513 són socis de l’empresa, 4.846 són membres del consell d’administració de la societat i els 970 restants tenen una altra consideració.

A Catalunya, el 65% dels autònoms són homes, i el 45% tenen edats entre els 40 i els 54 anys. A més, el 88% tenen nacionalitat espanyola. Aquest és el perfil d’un col·lectiu que en la gran majoria (85%) cotitza per la base mínima a la Seguretat Social. El 80%, a més, no té empleats a càrrec seu i el 77% desenvolupen la seua activitat en el sector serveis. Un 6% dels autònoms desenvolupa més d’una activitat, és a dir, que a més de cotitzar pel règim de compte propi, cotitzen en el general.

En un altre ordre de coses, el ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro, va afirmar ahir que no s’apujaran impostos ni als consumidors en general, ni a les famílies, ni tampoc als autònoms. Entre les possibles mesures de la llei es troba ampliar la tarifa plana de cinquanta euros als nous autònoms a dotze mesos, davant dels sis actuals. També la possibilitat que els autònoms cotitzin pels dies reals treballats i que pugui canviar la base de cotització fins a quatre vegades a l’any. També preveu facilitar el seu accés als concursos públics i millorar les condicions del seu finançament. L’equiparació del règim d’autònoms i el general quedaria en mans d’una subcomissió.

Primer pas per tramitar una llei per millorar el sector

El Partit Popular, el PSOE i Units Podem van donar suport ahir en el Ple del Congrés a la presa en consideració de la proposició de llei amb mesures de suport als treballadors autònoms portada a la Cambra per Ciutadans.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.