Cultura

Els carrers de Tàrrega s’omplen d’orgull LGTBIQ+ i reivindiquen la diversitat

Els carrers de Tàrrega s'omplen d'orgull LGTBIQ+ i reivindiquen la diversitat

Amb motiu de la commemoració del Dia de l’Orgull del 28J, Tàrrega ha viscut aquest dijous una nova edició de l’Orgull de Pople, durant la qual s’ha recorregut tots els carrers de la ciutat reivindicant els drets i les llibertats del col·lectiu LGTBIQ+. 

La Nana Honorata ha encapçalat la cercavila acompanyada de la drag queen Àlex Marteen i diverses figures del bestiari popular de l’Associació Guixanet com La Verreta, els Gegants Tararots o els nans. 

En arribar a la plaça dels Àlbers, ha començat ‘El sarau’ amb les actuacions de Glòria Ribera, cupletista, vedet i folklòrica de Guissona; Àlex Marteen, drag queen de Barcelona; i Nessa Molina, monologuista trans de Lleida. A més, també s’ha celebrat una original carrera de talons i s’ha anunciat el guanyador del concurs de la cançó de l’Orgull que s’ha organitzat a través de les xarxes socials. Finalment, la vetllada s’ha completat amb un sopar popular al restaurant Ca la Carme, situat a la mateixa plaça dels Àlbers.

Anna Giribet, directora artística de FiraTàrrega, ha estat la responsable del manifest d’enguany, que s’ha centrat en la normalització i visibilització de tots els tipus de família possibles: “Exigim una educació inclusiva que mostri la diversitat familiar i afectiva com a part de la realitat, que fomenti el respecte i l’empatia des de ben petits. Exigim lleis que protegeixin i no que discriminin. Exigim mitjans de comunicació responsables, i polítics valents que no callin davant l’odi. Perquè cada cop que una família és invisibilitzada, una criatura aprèn que la seva realitat no és vàlida. I això no ho podem permetre.” Giribet també ha recordat que el pròxim 20 de juny es celebraran 20 anys de l’aprovació de la llei del matrimoni igualitari a l’estat espanyol, però que “encara queden molts passos per endavant.”

Activitats durant tot un mes per commemorar l’Orgull de Pople

Durant el mes de juny, Tàrrega ha estat escenari de diferents activitats per a totes les edats relacionades amb l’Orgull de Pople. Entre les quals la presentació del conte infantil ‘Un món de colors’, obra de Lo Cigronet, que narra sis històries del col·lectiu LGBTIQ+ al món rural. A més, el president del club esportiu Panteres Grogues, Alberto Martín, va oferir una conferència titulada ‘Tothom és benvingut a l’àmbit esportiu?’, sobre la diversitat sexual i la inclusivitat en el món de l’esport. I la Biblioteca Pública de Tàrrega – Germanes Güell ha exposat una mostra de llibres de temàtica LGBTIQ+ i al balcó de la Casa Consistorial de Tàrrega s’ha penjat la bandera irisada en suport als drets del col·lectiu.

TerritoriTàrrega · Urgell
Més notícies de Tàrrega →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.