Economia

Els catalans són els que més compren online, 11 punts més que la mitjana espanyola

Els comerciants celebren la reobertura del comerç no essencial els dissabtes

Un 21,45 % dels catalans tria fer les compres de supermercat via online, un percentatge que triplica la mitjana dels enquestats, que se situa en un 6 %, i duplica les preferències per aquest canal del 2018, segons es desprèn de l’Enquesta sobre Hàbits de Consum 2020 de la Taula de Participació Associacions de Consumidors (MPAC). El 68 % dels participants en l’enquesta manté la confiança en aquest tipus de comerç i, un 51 %, el que més valora de la compra online són les ofertes/preus, seguit de la integració amb aplicacions complementàries avalada pel 16,5 % enfront de l’1,5 % de la mitjana estatal. Com a tercera opció, un 11 % es decanta per la rapidesa i la puntualitat. Els supermercats conserven el seu predomini com a lloc habitual de compra i tenen el 34 % del suport dels enquestats, mentre que el 25 % s’inclina pel petit comerç i les petites botigues especialitzades. Els mercats municipals també són una opció important: un 11,56 % enfront del 4 % de mitjana.

Respectuosos amb el medi ambient

En aquest aspecte, el 82 % dels enquestats creu que el malbaratament alimentari és un problema important i, d’aquests, un 73 % fa el possible per evitar-lo. A Catalunya, el gest que més es practica per a aquest fi és ajustar la quantitat de les racions (47 % vs. 24 %) i planificar les compres (23,5 %), mentre que un 22 % afirma no fer res. El 42,36 % dels enquestats considera que la responsabilitat del malbaratament alimentari és compartida amb la societat i tots els agents de la cadena, mentre que el 39 % l’atribueix únicament al consumidor. Per evitar i revertir aquesta situació, el 76 % opta per la separació de residus, un 66 % reutilitza les bosses de plàstic i un 42,5 % compra a granel per minimitzar envasos, un percentatge que crida l’atenció perquè suposa 16 punts percentuals per sobre de la mitjana espanyola.

Mengen variat i surten més

L’alimentació fora de la llar s’ha reduït considerablement per efecte de la pandèmia. Així i tot, els catalans surten a menjar fora un cop a la setmana, amb més assiduïtat que a la resta del territori (47 % vs. 39 %). Per contra, un 24 % no surt mai enfront del 41 % del còmput espanyol. D’acord amb les dades de l’Enquesta de la MPAC, el consumidor és conscient de la importància de l’alimentació per a la seva salut, tant de manera aïllada com en sinergia amb altres qüestions. Beure aigua i menjar fruita i verdura diàriament i de manera molt variada són els tres hàbits que els consumidors consideren més importants per cuidar la dieta.

Poca informació sobre alimentació

De les dades d’aquest estudi es desprèn que més de la meitat dels catalans creu que no té informació suficient sobre alimentació i gran consum (59,5 % enfront del 40,5 % que creu que sí que en té). Amb relació a com es comporten pel que fa a les noves tecnologies, el 33 % busca informació a Internet, xarxes socials i aplicacions específiques enfront del 20,5 % de mitjana.

Valoren la informació nutricional

Els consumidors catalans valoren molt la informació nutricional dels productes en un 55 % (27 punts percentuals més que la mitjana espanyola) per sobre de la composició, en un 52 %, i de la data de caducitat, en un 46 %. Internet, juntament amb les xarxes socials, la consulta a especialistes i l’etiquetatge del producte són els canals d’informació principals que fan servir per informar-se sobre nutrició i hàbits saludables d’alimentació.
En aquest aspecte, confirmen la necessitat de millorar el disseny i el contingut de les etiquetes dels aliments. Al 52 % dels enquestats els semblen útils, però un 22,28 % ni tan sols les llegeix. Per contra, a un 14 % els semblen confuses enfront del 22,41 % de mitjana estatal. Els agradaria que les etiquetes tinguessin la lletra més gran, fossin més senzilles i continguessin paraules menys tècniques i més imatges i dibuixos.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.