El nombre d’espectadors dels principals festivals musicals d’estiu de Catalunya va créixer aquest any un 6,5% respecte al mateix període del 2014. Així, els tretze principals certàmens musicals van congregar un total de 631.358 persones, uns 38.000 més que l’any passat, confirmant així la bona tendència del sector, ja que en alguns casos l’augment de públic ha estat molt significatiu, arribant al 27% d’increment.
Festival Acústica de Figueres, Festival Cruïlla Barcelona, Festival de Cap Roig, San Miguel Mas i Mas Festival, Festival Castell de Peralada, Festival Jardins Palau Reial Pedralbes, Festival Porta Ferrada, Festival de Torroella de Montgrí, Festival Internacional de Música Pau Casals, Shubertiada de Vilabertran, Primavera Sound, Sónar i Festival de Música Antiga dels Pirineus són el conjunt d’esdeveniments que, en global, donen les xifres positives d’assistència, segons va informar la conselleria de Cultura de la Generalitat.
En el cas d’aquest últim certamen, aquest estiu va comptar amb 45 concerts en 26 municipis del Pirineu català -una dotzena d’aquests de Lleida-, a més d’Andorra i, per primera vegada, un francès, amb una assistència de 4.500 espectadors, una xifra similar a la del 2014. L’informe de Cultura va recordar que encara que durant aquest estiu es van celebrar les últimes edicions del PopArb i del Palmfest, també va nàixer una nova trobada musical, el Hard Rock Rising Barcelona, mentre que el Barcelona Beach Festival va complir la seua segona edició.
Al llarg de l’any a Catalunya se celebren més de 360 festivals de música, amb un global d’1,5 milions d’espectadors i un pressupost aproximat de 60 milions d’euros.
El departament de Cultura ofereix suport econòmic a 89 d’aquests festivals, el 30% dels quals estan organitzats per administracions públiques. Pel que es fa als assistents, els festivals compten amb 12.121 espectadors de mitjana. Un 3% d’aquests esdeveniments reuneix més de 80.000 espectadors i un 44%, menys de 3.000. També s’ha constatat que el pop-rock és el gènere que mobilitza un major nombre d’espectadors.
360 festivals a l’any
Catalunya acull al llarg de l’any 360 festivals de música, amb 1,5 milions d’espectadors