Societat

Els infermers denuncien que l’atenció al pacient ha empitjorat

Els infermers denuncien que l'atenció al pacient ha empitjorat

La reducció de les plantilles d’infermeria que s’ha produït en els últims anys arran de les retallades en sanitat ha afectat l’atenció a l’usuari, segons un informe estatal presentat pel sindicat d’infermeria Satse, que indica que un 80% dels professionals d’aquest sector ha vist reduïda la plantilla del seu centre entre un 10% i un 50% l’últim any.

En aquesta línia, un 60% dels enquestats considera que això ha afectat negativament l’atenció als pacients.

De fet, els principals sindicats sanitaris lleidatans denuncien que les retallades en els pressupostos han afectat especialment aquest col·lectiu, no només amb la reducció de plantilles sinó també per la precarització de les condicions laborals. En aquest sentit, s’ha de recordar que la ràtio d’infermers d’Atenció Primària per cada 10.000 habitants s’ha reduït significativament a Lleida en els últims tres anys.

Per la seua part, fonts del Col·legi d’Infermeria de Lleida van assegurar que «reduir el cost d’infermeria en un centre sanitari és encarir l’atenció sanitària a la llarga, ja que el que no s’inverteix en infermeria retorna al sistema en forma de despeses multiplicades, perquè s’acaba gastant més en l’atenció al pacient».

informe de satse

El 60% dels infermers enquestats assegura que l’atenció a l’usuari ha empitjorat l’últim any

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.