Cultura

Els Jocs Florals dels Micropobles premien la creació literària en català vinculada al món rural

Els Jocs Florals dels Micropobles premien la creació literària en català vinculada al món rural

L’espai Fundació Castell de Sanaüja va acollir dissabte el lliurament de premis de la cinquena edició dels Jocs Florals dels Micropobles, un certamen dedicat a la creació literària en català vinculada al món rural. Enguany, la convocatòria ha rebut una quarantena d’originals en les categories infantil, juvenil i adult, tant en prosa com en poesia.

Els treballs presentats han abordat temàtiques relacionades amb el territori, la natura, la memòria, les relacions humanes i la vida als pobles. La iniciativa està impulsada per l’Associació de Micropobles de Catalunya i ha comptat amb el suport de la Fundació Horitzons 2050 i l’Institut d’Estudis Ilerdencs de la Diputació de Lleida.

En la modalitat de prosa adulta, el primer premi ha estat per a “La capseta de fusta”, de Josep Maria Anglès, mentre que el segon premi ha recaigut en “L’alzina de na Gaia”, de Dolors Narváez. En poesia adulta, el primer premi ha estat per a “Cabana”, de Josep Maria Santesmasses Palou, i el segon per a “Pluja de tardor”, de Josep Maria Paños Pascual.

En la categoria juvenil, el jurat ha acordat atorgar una menció especial a l’obra “Pocs però bons”, de June Martí Fernández. Pel que fa a la categoria infantil, el primer premi de prosa ha estat per a “Als tretze anys”, de Laura Parera, i el segon per a “Els tres amics i el paper”, de Joan Almacellas Vidal. En poesia infantil, el primer premi ha estat per a “La natura que ens envolta”, d’Arlet Iglesias, i el segon per a “Bellaguarda”, de Dídac Dolcet Serlé.

El jurat d’aquesta edició ha estat format per l’escriptora Marta Alòs; l’escriptor Martí Gironell; la professora Carlota Benet; el periodista, escriptor i activista cultural Francesc Canosa, i Judit Flix Guiu, secretària de l’Associació de Micropobles de Catalunya i llicenciada en Filologia Catalana.

El president de l’Associació de Micropobles de Catalunya i alcalde de Riner, Joan Solà Bosch, ha afirmat que el certamen vol reivindicar el món rural “no només com un espai on viure, sinó també com un espai que inspira, crea i genera cultura”. Solà també ha defensat que “la literatura és una eina poderosa per explicar el territori, preservar la memòria col·lectiva i reforçar la identitat de les nostres comunitats”.

Per la seva banda, el president de la Fundació Horitzons 2050, Antoni Gelonch, ha destacat l’acollida d’una edició que ha rebut una quarantena d’originals i que, segons ha dit, vol posar en relleu el talent literari de Ponent i dels pobles més petits. La vicepresidenta de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, Estefania Rufach, ha subratllat que els Jocs Florals “demostren que la cultura és viva arreu del territori i que els pobles petits també són espais de creació, talent i innovació”.

L’alcaldessa de Sanaüja, Maria Casoliva, també ha posat en valor el paper cultural dels municipis rurals i ha afirmat que “actes com aquest contribueixen a fer visible el talent i les històries que sorgeixen des dels nostres pobles”.

TerritoriSanaüja · Segarra
Més notícies de Sanaüja →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius
Cultura

La Passió de Cervera obre un càsting per incorporar nous actors i actrius

Laura Quintana · 9 oct. 2026
Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital
Cultura

Guissona es converteix dijous en punt de trobada de l’empresa i la innovació amb #LleidaDigital

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava
Cultura

El campanar de Granyena de Segarra recupera una campana que feia 85 anys que no sonava

ACN · 17 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.