Economia

Els miradors de cim de Camina Pirineus

Els miradors de cim de Camina Pirineus

La Xarxa de Senders de l’Alt Urgell està creant un tramat de senders al territori que serà l’origen de l’estratègia del posicionament de l’Alt Urgell com un dels territoris ecoturístics de referència de la zona pirinenca i del sud d’Europa.

L’Alt Urgell comprèn tres unitats geogràfiques: el Pirineu axial al nord, el Prepirineu al centre i sud, i la Depressió Central a l’extrem sud. A les dues primeres unitats hi trobem un relleu marcadament muntanyenc on hi destaquen diversos cims emblemàtics per la seva singularitat geogràfica, excursionista i esportiva. S’ha previst la instal·lació d’un mirador al capdamunt de tres d’aquestes muntanyes emblemàtiques. Per la seva ubicació, s’anomenen miradors d’aquest tipus (de cim), i tenen la vocació de suport a la contemplació de la nostra comarca.

El projecte Camina Pirineus ha decidit instal·lar de nou un total de tres miradors:

  • Mirador del cim del Salòria, al municipi de Valls de Valira.
  • Mirador de la Torreta del Cadí, al municipi de Cava.
  • Mirador del Coscollet, al municipi de Peramola.

Es tracta, en definitiva, de la creació d’una xarxa del paisatge de l’Alt Urgell, a través de la posada en valor de diferents recursos ecoturístics, com ara miradors, aguaits i itineraris al voltant del paisatge, la fauna, la flora, la geologia, el clima i la paleontologia, i amb la incorporació de nous elements distintius en zones emblemàtiques, especialment cims, per fer‐ne espais d’observaciódel paisatge.

A dia d’avui ja estan instal·lat dos dels tres miradors de cim. El darrer, el del cim de Salòria, està pendent d’instal·lar amb col·laboració amb els tècnics del Parc de l’Alt Pirineu. Aquets miradors inclouen una fotografia panoràmica del paisatge que s’hi contempla, amb identificació de topònims, acompanyada d’un text interpretatiu amb continguts sobre el paisatge i el patrimoni natural i cultural visibles o directament relacionats amb l’àmbit geogràfic específic de cada mirador. A tot això s’hi incorpora una matrícula, que recull les dades identificadores de cada mirador com a part integrant de la xarxa d’equipaments ecoturístics de l’Alt Urgell.

Aquesta actuació forma part de l’Acció A3 de Miradors i recursos ecoturístics del projecte Camina Pirineus: Xarxa de camins i s’emmarca en el PO FEDER CATALUNYA 2014-2020 – Operació GO03-000662 CAMINA PIRINEUS: xarxa de senders a la carta, l’eina de posicionament ecoturístic de l’Alt Urgell

TerritoriCava · Alt Urgell
Més notícies de Cava →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les obres de la glorieta de Montferrer encaren la recta final i es preveu obrir-la al novembre
Economia

Les obres de la glorieta de Montferrer encaren la recta final i es preveu obrir-la al novembre

Laura Quintana · 23 set. 2026
L'aeroport d'Andorra – La Seu d'Urgell tindrà el primer vertiport del Pirineu per a drons i aeronaus elèctriques
Economia

L’aeroport d’Andorra – La Seu d’Urgell tindrà el primer vertiport del Pirineu per a drons i aeronaus elèctriques

Redacció · 2 jul. 2026
Capella: "L'aeroport Andorra-La Seu és una infraestructura estratègica al servei del Pirineu"
Economia

Capella: «L’aeroport Andorra-La Seu és una infraestructura estratègica al servei del Pirineu»

Redacció · 5 gen. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.