Economia

Els pagesos apliquen el Salari Mínim de manera correcta

Els pagesos apliquen el Salari Mínim de manera correcta

El Tribunal Laboral de Catalunya ha determinat que els sous que estan aplicant les organitzacions agràries als treballadors del camp es corresponen amb el Salari Mínim Interprofessional. Així ho van explicar ahir en qualitat d’organitzacions patronals tant Unió de Pagesos com Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya i l’Institut Agrícola Català de Sant Isidre. D’aquesta forma, el salari en el cas dels treballadors temporers és de 7,02 euros bruts per hora.

En concret, segons van informar les tres organitzacions en sengles comunicats, van comparèixer ahir davant del Tribunal a petició de les organitzacions sindicals. Hi plantejaven dos qüestions centrals: la fixació del preu hora del peó temporer i l’adequació de les taules salarials del conveni agropecuari de Catalunya.

Segons van informar, l’adequació de les taules ha de ser objecte de la negociació col·lectiva, no de la mediació. Respecte a l’adequació del preu per hora no hi va haver conflicte perquè tant les organitzacions agràries com els sindicats de treballadors van subscriure que el preu per hora és de 7,02 euros.

En aquest import s’inclou el salari base, el prorrateig de les gratificacions extraordinàries, les parts proporcionals dels dissabtes, els diumenges i vacances, segons les organitzacions agràries. Van recordar que sempre han defensat aquesta aplicació.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.