Societat

Els Pallars i l’Alt Urgell reprenen l’esquí escolar, amb 100 alumnes més

Els Pallars i l’Alt Urgell reprenen l’esquí escolar, amb 100 alumnes més

Els consells esportius del Jussà, Sobirà i Alt Urgell van reprendre ahir l’esquí escolar després d’aixecar la paralització del programa la setmana passada per impagaments de la Generalitat d’ajuts corresponents al 2018 i el 2019. Un total de 1.568 alumnes de tercer i quart de Primària de trenta-dos escoles del Pirineu de Lleida participaran en les sessions d’esquí. Això suposa 111 nens i nenes més que el 2019.

Escoles del Jussà van visitar Tavascan i Port Ainé. A aquesta última també van anar-hi alumnes del Sobirà, i per la seua part els de l’Alt Urgell van practicar esquí de fons, segons van informar des de l’Agrupació Territorial de Consells Esportius de Lleida. A l’Alta Ribagorça, Solsonès i Aran, el programa començarà a finals de gener.

Una de les escoles que van començar ahir les classes d’esquí va ser La Salle de la Seu, que va anar a l’estació d’Aransa. Un dels monitors, Segri Brau, va explicar que en el cas del nòrdic, al tractar-se d’una modalitat menys coneguda que l’alpina, cal incidir més en la manera de desplaçar-se pels circuits. Per la seua part, la portaveu de les estacions de fons, Imma Obiols, va explicar que la paralització temporal del programa els havia fet “patir”, malgrat que des del principi estava previst que les sessions d’aquesta modalitat comencessin ahir.

L’objectiu de l’Esport Blanc Escolar és que els alumnes s’iniciïn en la pràctica de l’esquí i ajuda a crear una nova generació d’esquiadors. El programa consta de vuit sessions d’esquí alpí, nòrdic i snowboard. S’ha de recordar que la Generalitat va fer efectiu divendres el pagament dels ajuts pendents del 2018 i es va comprometre a abonar la part restant de les del 2019 durant el primer trimestre d’aquest any, la qual cosa va desbloquejar la situació (vegeu SEGRE de dissabte).

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.