Societat

Els Rurals vigilen els lixiviats de la bassa de la planta d’Ossó

Els Rurals vigilen els lixiviats de la bassa de la planta d'Ossó

Els Agents Rurals han fet recentment una inspecció a la planta de compostatge d’Ossó de Sió en la qual han detectat que les aigües residuals sobresurten de la bassa destinada a emmagatzemar els lixiviats (aigua de pluja barrejada amb residus sòlids), encara que només s’han estès pel recinte de la mateixa planta, sobre la planxa de formigó. Val a recordar que la plataforma Salvem els Plans de Conill ja va denunciar davant de la Fiscalia aquest fet a finals de l’any passat per un “possible delicte ambiental”.

Lluís Tomàs, cap de l’àrea bàsica dels Agents Rurals a l’Urgell, va explicar ahir que “en farem el seguiment pertinent i en cas que hi hagi afectacions al medi prendrem mesures”, si bé va confirmar que “de moment no hi ha perill de transmetre’s al medi natural”.

Les aigües residuals sobresurten de la bassa sense afectar de moment el medi natural

Tomàs, que va dir que estan redactant un informe per fer-lo arribar al departament d’Agricultura de la Generalitat, va atribuir el desbordament dels lixiviats de la bassa a les fortes pluges dels últims dies. Malgrat tot, aquesta no és la primera vegada que els lixiviats sobresurten de la bassa, ja va passar a la tardor i l’hivern. La planta de compostatge està ubicada en uns terrenys dels Plans de Conill qualificats com a Zona d’Especial Protecció per a les Aus (zepa). En aquests moments, el promotor ha iniciat l’activitat en un període de proves concedit per l’Agència de Residus de Catalunya, que està a punt de finalitzar, a l’espera que el TSJC ratifiqui o anul·li la sentència publicada a l’abril pel jutjat contenciós administratiu de Lleida que revocava la llicència ambiental del projecte.

TerritoriOssó de Sió · Urgell
Més notícies de Ossó de Sió →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.