Cultura

En marxa l’Animac escolar

En marxa l’Animac escolar

Com cada any, els dies previs a la inauguració oficial d’Animac (el dijous 25 a les 20.30h a la Llotja) tenen lloc diverses sessions escolars. Així, ahir els primers alumnes de diverses escoles ja van acudir a la Llotja per disfrutar del cine d’animació pensat per a escolars de totes les edats.

Animac continua apostant pel vessant educatiu, amb la voluntat de contribuir a la formació de nens i joves com a futurs espectadors i creadors. Per aquest motiu, aquest any està previst que hi acudeixin un miler de nens més que l’any passat. Això significa que s’ha programat l’assistència a les sessions escolars de 8.721 alumnes de 52 centres educatius de Lleida i comarques.

D’altra banda, el vessant pedagògic d’Animac es posa també de manifest amb sis tallers, un dels quals a les instal·lacions del Magical, i diverses activitats organitzades conjuntament amb centres i entitats de la ciutat, a càrrec de professionals del sector. Així mateix, per primera vegada Animac també ha organitzat una jornada destinada a docents d’educació primària i secundària impartit per les artistes italianosuïsses Bruna Ferrazzini i Ilaria Turba. Elles formen AnimaBiriki, un espai en el qual donaran les claus als docents per transmetre els valors de l’animació com a eina educativa.

D’altra banda, la sessió inaugural de dijous portarà per títol Future is Female, i s’exhibiran alguns dels millors curtmetratges d’animació dirigits per dones.

L’entrada és gratuïta encara que és necessària invitació.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Mor una interna del Centre Penitenciari Ponent després d’un intent de penjament

Successos

Es reobre el cas de l’assassinat d’Isaac Martínez 20 anys després

Tribunals

Tres restaurants de Lleida, el Pirineu i l’Aran, guardonats a la Guia Augusta 2027

Agroalimentària

La manifestació de l’11-N a Lleida sortirà de la plaça Ricard Viñes

Societat

També t’interessarà

Cultura

Alcoletge habilitarà un nou espai memorial dedicat a les víctimes de la Guerra Civil

Maria del Val · 3 nov. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.