Economia

Es destina 80.000 euros a fomentar la internacionalització de les empreses de la demarcació

Es destina 80.000 euros a fomentar la internacionalització de les empreses de la demarcació

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i el president de la Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Lleida, Jaume Saltó, han signat aquest dilluns un conveni de col·laboració amb l’objectiu de regular la col·laboració entre ambdues entitats per potenciar i promocionar el teixit empresarial de les Terres de Lleida. Amb aquest acord, la Diputació de Lleida, a través del Patronat de Promoció Econòmica, aporta 80.000 euros a la Cambra de Comerç per a l’execució durant l’any 2021 d’un pla d’accions per fomentar la internacionalització de les empreses de les terres de Lleida, el Pirineu i l’Aran, així com la captació d’inversió estrangera a la demarcació.

Gràcies a aquest acord, la Cambra de Comerç de Lleida treballarà per sensibilitzar 75 empreses sobre els avantatges i oportunitats que ofereix la internacionalització; formar, a nivell bàsic, tècnics de tots els CEEI de la Diputació de Lleida; resoldre consultes sobre comerç exterior a 50 empreses o crear una diagnosi en línia d’internacionalització, entre d’altres. Així mateix, dissenyarà estratègies d’internacionalització per a 6 empreses i de màrqueting digital internacional per a 10. També es compromet a formar 12 persones en gestió i operativa del comerç exterior, fer la preparació preliminar per a la creació d’una Oficina de Captació d’Inversions i a treballar per introduir vins lleidatans en mercats d’Europa de l’Est i Àsia.

Joan Talarn ha destacat durant la seva intervenció que en l’objectiu que comparteix la Diputació de Lleida amb la Cambra de transformar el model econòmic, aquest conveni és una mostra evident de col·laboració público-privada, fonamentat en que les administracions «hem d’ajudar a crear els escenaris que millor puguin aprofitar les empreses per garantir la seva viabilitat, que és la viabilitat del nostres territori i els nostre veïnatge».

Per la seva banda, Jaume Saltó ha explicat que el conveni permet la creació d’una oficina de captació d’inversions per a Lleida i 9 accions per afavorir la internacionalització de les empreses del territori, entre d’altres».

L’acte de signatura ha comptat també amb l’assistència del vicepresident de la Cambra, Marc Cerón; el secretari de la Cambra, Josep Ramon París, i el vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Carles Gibert.
 

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.