Societat

Es podrà aprovar el batxillerat amb assignatures suspeses

Es podrà aprovar el batxillerat amb assignatures suspeses

El Departament d’Educació ha aprovat unes instruccions sobre el batxillerat que estableixen que es podrà obtenir el títol amb assignatures suspeses sempre que la nota mitjana sigui l’aprovat. Segons el document, els equips han d’adoptar les decisions de manera «col·legiada i s’han de basar en l’evolució de l’alumne en conjunt, la maduresa acadèmica i les competències corresponents«. La repetició serà «excepcional» i no dependrà només de si hi ha matèries sense superar. Aquest document va en la línia del que ja es va aplicar a final de curs passat, atenent les noves circumstàncies provocades per la pandèmia. S’estableix un mínim de presencialitat del 50%, que es pot incrementar en cas d’alumnat vulnerable.

La intenció del departament és establir uns criteris d’avaluació adequats a les noves circumstàncies, i sempre a favor dels alumnes, no per penalitzar-los. El Ministeri d’Educació va possibilitar a finals de setembre que les administracions educatives poguessin modificar els criteris d’avaluació establerts per llei. S’han enllestit ja les instruccions de batxillerat i els de primària i secundària es presentaran properament.

Al marge de la qüestió de la repetició de curs i de l’obtenció de la titulació, el document sobre el batxillerat remarca que cal garantir la docència de forma que el grup d’alumnes realitzi en conjunt un mínim del 50% de les hores de forma presencial al centre. Les activitats que es desenvolupin en les diferents modalitats hauran d’estar planificades i connectades, coordinant-se de forma contínua.

En els casos particulars dels batxillerats de centres amb molt alumnat vulnerable, es considerarà poder incrementar la presencialitat per sobre de l’establert en aquestes instruccions. Serà possible establir cicles bisetmanals o mensuals que equilibrin el nombre de sessions presencials a les que assisteix tot l’alumnat del grup en l’alternança presencial. Segons el document, es donen les condicions per incorporar el procediment de la «classe inversa», de forma que els alumnes accedeixin individualment a nous continguts i posteriorment realitzin virtual o presencialment activitats, estableixin interaccions entre ells i, amb la supervisió professors, aclareixin dubtes.

«El professorat no ha de duplicar la jornada laboral»

Educació insisteix que és «imprescindible» tenir un model d’organització que permeti «l’encaix de les dues modalitats, respectant l’horari de dedicació» dels professors. «El professorat no ha de duplicar la jornada laboral», apunta. L’avaluació haurà de ser flexible i continua. Caldrà adaptar els criteris i explicar-los a l’alumnat, preveient propostes que permetin millorar en el segon trimestre. Les juntes d’avaluació poden aplicar els mecanismes de funcionament a distància.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.